Economia 29/06/2019

Els robots de Kuka Iberia també muntaran el nou Seat León

Paula Solanas
2 min
Els robots de Kuka Iberia també muntaran el nou Seat León

A les fàbriques d’automoció fa anys que la robòtica és essencial, però aquesta tecnologia cada vegada assumeix més passos de la cadena de muntatge. La fàbrica de Seat a Martorell no s’escapa d’aquesta tendència. Segons explica a l’ARA Pedro Mínguez, el director d’automoció i vendes globals de Kuka Iberia, els seus robots industrials també es faran servir per muntar el nou Seat León, que arribarà al mercat el 2020. Concretament, la companyia alemanya amb seu a Vilanova i la Geltrú subministrarà 300 robots per al muntatge d’aquesta versió del model en processos com la soldadura i la manipulació de peces del vehicle.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, Kuka fa prop de 25 anys que col·labora amb Seat i altres grups automobilístics amb fàbriques a l’Estat, com Renault i Ford, i amb empreses de components com Ficosa. La filial ibèrica -també controla Portugal i alguns mercats de l’Amèrica Llatina- ja ha instal·lat prop de 10.000 robots i l’any passat va facturar 43 milions d’euros. A les instal·lacions de Vilanova i la Geltrú, el grup hi té la gestió comercial i organitza cursos de formació, a més d’un centre tecnològic de 400 metres quadrats.

Aquesta última dècada, Kuka ha introduït a Espanya l’onada dels robots col·laboratius, és a dir, que poden treballar al costat dels humans sense restriccions de seguretat com ara tanques. “La tanca és virtual: si t’acostes al robot abaixa el ritme de treball i quan ets massa a prop s’atura del tot”, explica Mínguez. A més, la companyia subministra els anomenats AGV, plataformes mòbils que poden transportar caixes de components dins una fàbrica de manera autònoma. A banda de l’automoció, Kuka treballa amb grans grups de logística i empreses de sectors com l’alimentació i el tèxtil.

Línies de muntatge més flexibles

De cara al futur pròxim, el sistema en què més confia Mínguez es diu Matrix Production. Aquesta estratègia -que ja ha presentat a Seat per implementar-la- consisteix en organitzar la producció de cotxes en diferents cel·les amb quatre braços robòtics que puguin canviar d’eina segons les necessitats. “Això fa que les línies de muntatge siguin més flexibles i es puguin modificar depenent de la demanda d’un model”, comenta el director d’automoció de Kuka Iberia.

stats