Trànsit
Economia 14/02/2011

L'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf ja saluden els 120 quilòmetres per hora

Tot i que la flexibilització de la velocitat s'havia de posar en marxa el passat 7 de febrer, la gran concentració de contaminació que ha provocat l'anticicló i les altes pressions atmosfèriques ho van impedir

Redacció
2 min
Un cotxe circula al costat d'una senyal de limitació de velocitat.

BarcelonaJa no cal circular a 80 quilòmetres per hora a l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf. La C-31 sud i la C-32 sud llueixen des de les dues de la matinada d'aquest dilluns una panells lluminosos que mostren els nous límits de velocitat. Així, és permesa ja la circulació als 120 quilòmetres per hora com a màxim, tret d'alguns trams sotmesos a diferents velocitats segons quin sigui l'estat de la carretera o del cel.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta dilluns a la nit Trànsit ha modificat els programes informàtics per tal d'aplicar les noves velocitats, i al matí ja estaven en funcionament i ja indicaven les noves velocitats. Des de les dues de la matinada ja es pot circular, depenent dels trams, a 100 o 120 km/h a la C-31 sud (autovia de Castelldefels) i a la C-32 sud (autopista del Garraf). A sobre d'aquests senyals s'hi han col·locat uns panells lluminosos que indiquen la velocitat màxima permesa en aquell tram i que prevalen al límit indicat als senyals fixos. La velocitat variable s'aplicarà en funció de diversos paràmetres, com ara la congestió, les incidències viàries, les inclemències meteorològiques o les condicions mediambientals.

La zona 80 km/h s'havia de començar a desfer el passat 7 de gener a la C-31 sud i a la C-32 sud. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), però, va alertar d'una situació anticiclònica intensa, de manera que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va decidir posposar la flexibilització de la velocitat, ja que de posar-se en marxa la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana n'hagués pogut sortir perjudicada. En aquest sentit, la Direcció General de Qualitat Ambiental va demanar l'ajornament de la pujada de la velocitat màxima almenys fins divendres passat, ja que l'anticicló, juntament amb les altes pressions atmosfèriques, ha provocat una gran concentració de contaminació a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Un cop passat l'anticicló, Trànsit va establir aquest dilluns com a inici de la posada en marxa de la flexibilització. En aquest sentit, a partir d'aquest dilluns el límit de velocitat canvia dels 80 km/h als 100 o 120 en funció del tram. El canvi ha comportat la retirada i substitució dels senyals fixos i la modificació dels senyals lluminosos que mostren la velocitat màxima a la qual es pot circular en aquestes dues vies i que durant la setmana passada van marcar encara 80 km/h.

Els canvis però, ja es van començar a efectuar el passat 6 de febrer, quan els operaris del Servei Català de Trànsit (SCT) van canviar el 102 senyals fixos de limitació velocitat a l'autovia de Castelldefels, la C-31, on es podrà circular, depenent dels trams, a 100 o 120 km/h, i a la C-32, on es podrà anar a 120. Entre Badalona i Barcelona, però, la velcoitat màxima continuarà sent de 80 per hora per evitar alts nivells de contaminació acústica.

Aquesta nit, l'autopista del Maresme

El Servei Català de Trànsit (SCT) i la Direcció General de Carreteres efectuaran durant aquest dilluns a la nit el canvi de senyalització de limitació de velocitat a l'autopista del Maresme, la C-31 nord. En aquest sentit, s'han retirat i substituït un total d'onze senyals fixos situats al tronc de l'autopista i a les incorporacions i sortides. Entre Badalona i Barcelona, però, la velocitat continuarà sent la mateixa, 80 km/h, per evitar als nivells de contaminació acústica, ja queh i ha habitatges arran de l'autopista.

stats