Economia 31/10/2011

Recoder, sobre les negociacions amb Ryanair: "Són com una partida de pòquer"

Diu que "en alguns casos" sí que es denunciarà la companyia per incompliment de conveni, però que en altres casos no, perquè les relacions contractuals "són estranyes"

Ara
2 min

BarcelonaDesprés que Ryanair hagi complert les seves amenaces de reduir a la meitat les destinacions des de l'aeroport de Girona en la temporada d'hivern, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha criticat l'actitud que manté la companyia low cost, i en culpa Aena: "El problema de Ryanair a Girona i Reus és que marxen al Prat per les taxes, i això és culpa d'Aena".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una entrevista a RAC1, Recoder assegura que l'entitat aeroportuària ha tingut un paper "molt negatiu" en les negociacions, perquè ha obert el Prat a Ryanair, "i això ha trencat el model que volem a Catalunya". El conseller també ha criticat que Aena no hagi aplicat a Catalunya els descomptes selectius de taxes que, d'altra banda, "sí que fa a les Canàries". Sobre les negociacions amb Aena, Recoder afirma que "trenquen el model de bones pràctiques empresarials. Mai saps per on et sortiran".

"Les negociacions amb Ryanair són com una partida de pòquer. Ens han dit que, per quedar-se a Reus, hauríem de pagar gust i ganes", explica. Recoder assegura que els aeroports de Lleida, Reus i Girona han de poder funcionar prioritzant els vols low cost, a més dels xàrters.

Sobre les suposades negociacions entre Spanair i Qatar, Recoder ha dit que ni les veu "viables ni inviables". El conseller de Territori i Sostenibilitat ha reconegut que des de fa temps estan buscant un soci industrial per Spanair, i ha informat que "hi ha diferents portes obertes". Tot i això, no ha volgut confirmar ni desmentir res, perquè les negociacions "s'han de portar amb molta discreció".

D'altra banda, Recoder ha explicat a Catalunya Ràdio que amb l'aeroport de Lleida "es va començar la casa per la teulada", ja que es va fer sense un pla de negoci, tot i que es tractava d'una inversio de 95 milions d'euros.

El conseller també ha dit que no tancarà cap aeroport: "Només podem tancar Lleida i no ho farem. Estem mirant de trobar-li sentit". Entre les propostes per salvar l'aeroport de Lleida, ha dit que esperen operar "amb càrrega aèria. Això podria servir per ajudar l'agricultura".

stats