Els guanys de Mango cauen un 96% tot i vendre més

L'empresa atribueix la reducció del 96% dels beneficis el 2015 a les fluctuacions del dòlar i a la inversió recent en el nou centre logístic

Mango va ingressar un 15% més l'any passat, però la rendibilitat del grup de moda català va caure en picat fins a uns guanys nets de només 4 milions d'euros –un 96% menys–, tot i facturar més de 2.300 milions. El retrocés dels beneficis s'explica, segons Mango, pel  cost de les amortitzacions lligades a inversions recents i també per l'impacte de la fluctuació de divises com el dòlar.

L'empresa ha explicat que l'increment de les amortitzacions i l'impacte de les divises han penalitzat el resultat final en 100 milions d'euros. L'ebitda –benefici abans d'interessos, impostos i amortitzacions– va ser de 170 milions, enfront dels 223 milions del 2014.

La companyia que presideix Isak Andic va accelerar el ritme de vendes fins als 2.317 milions i va consolidar l'any passat el gir comercial cap a les 'megabotigues'. En va inaugurar 63 el 2015, de les quals 25 van obrir-se a Espanya, on l'augment del negoci va superar el 20% respecte a un any abans. 

Una de les grans fites del 2015 va ser la culminació del centre logístic faraònic a Lliçà d'Amunt. L'espai ja està en marxa i crearà, quan es posi a ple rendiment, 400 llocs de treball. La plantilla de Mango supera les 16.600 persones a tot el món, després d'un increment de més de 830 nous empleats. Una de cada tres noves contractacions va ser a Espanya.

El 10% dels ingressos de Mango ja provenen del comerç electrònic, que va créixer un 27% en un any i va sumar més de 237 milions d'euros. Les exportacions van explicar el 81% de la facturació del grup.