El benefici de Mango cau un 10% tot i l'augment de la facturació

El grup català preveu invertir 300 milions d'euros durant el 2015 i obrir 75 noves 'megastores'

Mango va facturar 2.017 milions d'euros el 2014, amb un increment del 9,3% respecte a l'any anterior, i va registrar un benefici de 107 milions d'euros. Això suposa un descens dels guanys de més del 10% respecte a l'any anterior. Segons ha informat aquest dimarts la companyia de moda catalana, el 82% de la xifra de negoci correspon a mercats estrangers i el 18% restant al mercat nacional.

El grup preveu invertir 300 milions d'euros durant aquest any, destinats a noves obertures, reformes de botigues, i sistemes logístics i d'informació. La companyia continua amb la seva estratègia d'expansió basada en les 'megastores'; i l'any passat va obrir 43 botigues d'aquest tipus i preveu obrir-ne 75 més durant el 2015. 

Durant l'any passat, Mango va crear 2.331 llocs de treball a escala mundial, fet que suposa un increment del 17% respecte al 2013, dels quals uns 650 eren a Espanya. Actualment, té més de 2.700 punts de venda a 109 països, i la venda 'online' pesa el 9,1% de la facturació total de la companyia.

La primera fase de les obres del nou parc logístic de Mango a Lliçà d'Amunt s'acabarà el gener del 2016, i s'edificaran 160.000 metres quadrats d'un total de 330.000.