Maurici Lucena reconeix que el Prat és més eficient que Barajas

Lucena no diu quant guanya l'aeroport de Barcelona per "no donar pistes a la competència"

El president d'Aena –la companyia amb participació de l'Estat que gestiona els aeroports espanyols–, Maurici Lucena, ha reconegut aquest dimecres que l'aeroport del Prat és més eficient que l'aeroport de Barajas, a Madrid.

En una entrevista a Catalunya Ràdio, l'expolític socialista i ara president d'Aena ha lloat el funcionament de l'aeroport de Barcelona, però ha evitat explícitament donar detalls sobre els ingressos i beneficis que aporta a l'empresa la infraestructura catalana.

Segons Lucena, donar aquesta informació suposaria "vulnerar" el seus compromisos amb el consell d'administració i donaria "informació de gran valor competitiu" a la seva competència. "Tenim les tarifes aeroportuàries més baixes d'Europa", ha dit Lucena, que ha remarcat que això s'aconsegueix per la gran eficiència en la gestió, i donar detalls segregats dels comptes "donaria pistes que no convenen".

El president d'Aena ha assegurat que el Prat té unes de les tarifes més baixes d'Europa i que encara baixaran més per imposició legal, però això no afectarà el flux de beneficis per la gran eficiència.

Defensa del model centralitzat

Maurici Lucena ha defensat el model de gestió centralitzada dels aeroports que representa Aena en contra dels que demanen una gestió individualitzada del Prat. "Es poden tenir tarifes baixes per les sinergies al operar en xarxa", ha defensat el president del gestor aeroportuari.

Respecte a les vagues d'aquest estiu al Prat, Maurici Lucena ha destacat que a l'aeroport hi ha hagut tranquil·litat, s'ha facilitat el trànsit de viatgers i fins i tot la puntualitat ha millorat un 10%. "La incidència operativa ha sigut mínima", ha ressaltat el president d'Aena.

Respecte als conflictes dels treballadors de seguretat de Trablisa i els del serveis de terra d'Iberia, Maurici Lucena ha indicat que l'obligació d'Aena és controlar que es compleixin els acords de conveni que tenen aquestes empreses amb els seus treballadors. Segons Lucena, Aena ha de pal·liar les conseqüències d'aquests conflictes laborals, però "no pot interferir en les relacions de les línies aèries i els seus treballadors".

La quarta pista "no es viable"

Respecte al creixement de l'aeroport del Prat, Lucena ha indicat que en la seva opinió "una quarta pista no és viable". En aquest sentit, ha anunciat que iniciarà una ronda de trobades amb els responsables polítics i empresarials de Catalunya per explicar els plans de creixement de la infraestructura.

No obstant això, Lucena ha recordat que hi ha inversions previstes que permetran al Prat arribar als 70 milions de passatgers el 2026 i que en paral·lel s'invertirà a l'aeroport de Girona, inclosa l'estació de l'AVE. Una inversió que en conjunt assolirà els 1.824 milions d'euros. Maurici Lucena no ha indicat si Girona-Costa Brava s'ha de convertir en la quarta pista del Prat, però ha dit que la seva opinió "és que Girona i Barcelona són complementaris".

Més continguts de