Mediapro preveu sortir a borsa d'aquí a dos o tres anys

Roures considera que la sortida al parquet els servirà per "crear capital i finançar el pla de creixement exterior"

El president de Mediapro, Jaume Roures, ha assegurat que la companyia estudia sortir a borsa en un termini de dos o tres anys, una vegada s'aclareixi el panorama audiovisual a Espanya i el mercat s'estabilitzi.

En una entrevista publicada aquest dimecres al diari Expansión, Roures explica que amb la sortida al parquet més de la meitat dels ingressos provindran de fora d'Espanya, de manera que la col·locació en els mercats "servirà per captar capital i finançar el pla de creixement exterior".

La productora catalana, que va tancar el 2013 amb uns ingressos de 1.387 milions d'euros i un benefici de 122 milions, preveu facturar aquest any 1.450 milions i aconseguir un resultat brut d'explotació pròxim als 100 milions. Roures assegura que la mida de l'empresa "aconsella una sortida a borsa per fer el salt" ja que considera que la crisi obra noves oportunitats de negoci que l'empresa està disposada a aprofitar.

Meidapro, que va començar com una petita productora amb només quatre treballadors a Barcelona, ha crescut a passos accelerats en els últims anys, fins a convertir-se en una multinacional present en tota la cadena del sector audiovisual, amb una plantilla de més de 3.400 treballadors en una quinzena de països.

Roures, indica que aquest creixement ha obligat a la companyia a adaptar la seva estructura i a professionalitzar la seva gestió. El màxim responsable de l'empresa es mostra convençut que la col·locació de Mediapro en borsa ajudarà a millorar l'organització i impulsarà la seva activitat exterior.

Més continguts de