Mercadona amplia la quota de mercat a Espanya i Bon Preu és el supermercat que creix més a Catalunya

Els problemes empresarials de Dia li fan perdre un punt de quota de mercat a tot l'Estat

Mercadona ha ampliat la seva quota de mercat a Espanya fins al 25,8%, 0,6 punts més que un any enrere. Per contra, a Catalunya, el supermercat que més va créixer va ser Bon Preu, segons un informe sobre el sector dels supermercats publicat aquest dijous per la consultora Kantar.

D'aquesta manera, doncs, un de cada quatre euros que es gasten en consum a l'Estat va anar a parar a Mercadona. La cadena valenciana va liderar un any més el sector espanyol, seguida de lluny per la francesa Carrefour, que va augmentar 0,3 punts de quota de mercat fins al 8,7%.

Aquest és el rànquing dels 15 supermercats més barats i els 15 més cars de Catalunya

En tercer lloc es va situar Dia, que va acusar la mala situació financera i empresarial dels últims mesos, en què ha patit una opa. L'empresa madrilenya, ara controlada pel fons luxemburguès LetterOne, va posar en marxa un expedient d'ocupació el passat mes de març. La seva quota de mercat estatal va caure fins al 6,6% des del 7,7% del 2018.

Lidl va guanyar 0,7 punts, fins al 5,5%, es col·locar en el quart lloc del rànquing i va superar així el grup cooperatiu basc Eroski – propietari també de Caprabo–, que va reduir la seva quota en mig punt, fins al 4,9%. Alcampo va mantenir-se amb un 3,4% de quota de mercat.

Mercadona és el supermercat líder a Catalunya, seguit de Bon Preu i Dia

L'informe de Kantar, en canvi, no aporta dades sobre la facturació dels supermercats a Catalunya, però sí que assenyala Bon Preu com la cadena que més pes guanya dins del sector, seguida per Mercadona. En total, els anomenats supermercats "regionals" –els que no tenen presència a totes les comunitats autònomes– van incrementar la seva quota fins al 12,2%, 0,4 punts més que l'any anterior. En el cas català, també destaca el creixement de Condis en gamma de productes, amb la inclusió de productes bio.

Pel que fa als compradors, un 89,9% afirmen haver comprat alguna vegada a Mercadona, i la segona posició d'aquesta llista l'encapçala Lidl, amb un 63,4%. Aquestes són, a més, les dues úniques cadenes que creixen en visites. Dia és la que hi perd més, amb un 57,6% dels compradors que han acudit alguna vegada, 3,5 punts per sota del 2018.