Publicitat
Publicitat

Mercadona retira 11 productes Deliplus per un avís de Sanitat

Contenien dues substàncies que, combinades, són inductores de tumors, per tant queden fora de la llei. La dosi era petita i no hi ha risc per a la salut, segons l'Agència del Medicament

Mercadona ha retirat 11 cosmètics de la marca Deliplus per contenir dos components que no han d'anar associats, si bé, segons han confirmat avui a Efe fonts del ministeri de Sanitat, "no comporten cap risc per a la salut dels usuaris".

L'Agència Espanyola del Medicament ha considerat, després d'estudiar la composició d'aquestes cremes, que no comporten cap perill per a la salut però la legislació indica que no s'han de vendre productes en què s'associïn dos dels seus ingredients.

És per això que aquesta Agència ha declinat emetre una alarma sanitària sobre el seu ús, que, segons han insistit aquestes fonts, no és perjudicial per als ciutadans.

Inductor de tumors

Es tracta de la trietanolamina, que actua sobre el pH, i del conservant bronopol, ja que la combinació de tots dos pot produir nitrosamina, una substància inductora de tumors cancerígens, encara que no en les quantitats que contenen els productes Deliplus.

No obstant això, el laboratori RNB, que comercialitza la marca, ha optat per substituir-los per altres de millorats que ja estan a la venda en els supermercats.

Els articles que han estat reemplaçats són, entre d'altres, una crema nutritiva corporal amb oli d'oliva, una altra de mans, hidratants corporals amb àloe vera, amb efecte lluminositat, reafirmants, per a peus, amb ametlles, per a pells atòpiques i diverses locions 'after sun'.

Per la seva banda, RNB ha emès un comunicat en el qual diu a tots els consumidors dels seus productes cosmètics que aquests tenen "total i absoluta garantia i seguretat", tant els que estan a les llars com els que es poden adquirir a Mercadona.

D'altra banda, fonts de Mercadona han indicat que s'ha optat per la retirada voluntària dels cosmètics afectats "en el seu afany de millorar la qualitat dels productes que ofereixen als seus clients", tot i que no comportaven cap risc per a la salut, tal com confirma el ministeri de Sanitat.

2018 anàlisi

Més continguts de

2018 anàlisi
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT