Microsoft desafia Amazon en els súpers sense caixers

El grup treballa en una tecnologia per agilitzar el pagament de les compres

Amazon va obrir al mes de gener a Seattle el seu primer Amazon Go, un supermercat físic amb una novetat important: els compradors no havien de passar per caixes registradores per pagar els productes que compraven. Però el líder del comerç electrònic no estarà sol en aquesta tecnologia. Microsoft treballa en un sistema similar que permeti eliminar les caixes registradores, segons han explicat sis fonts a Reuters. La lluita entre els dos gegants està servida.

La diferència és que Microsoft no té intenció de crear els seus propis supermercats. El que pretén és vendre la seva tecnologia al sector de la distribució, amb l'objectiu que puguin competir amb Amazon, que té un model certament disruptiu. Els clients escanegen els seus telèfons intel·ligents en un torniquet per entrar a l'establiment. Les càmeres i els sensors identifiquen el que agafen dels prestatges. Quan els clients acaben de comprar, només surten de la botiga i es carrega el tiquet a la seva targeta de compra. Aviat s'obriran centres com el de Seattle a Chicago i San Francisco.

Aliar-se amb cadenes de distribució pot suposar un gran negoci per a Microsoft. Es convertiria en el número dos del món en la venda de serveis al núvol a supermercats. Loup Ventures calcula que està en joc un negoci de 50.000 milions de dòlars. No queda clar, però, quan el grup que va fundar Bill Gates farà el salt definitiu amb una tecnologia definitiva. De moment la companyia ha dit a Reuters que "no comenta rumors ni especulacions".

Però es creu que Microsoft tindria un grup d'entre 10 i 15 persones treballant en el projecte, i el director general de la companyia, Satya Nadella, ja tindria al calaix algunes de les propostes per tirar-lo endavant. En una reunió amb l'equip fa uns quants mesos, Nadella va recomanar un dispositiu "de perfil intel·ligent" que pogués gestionar gadgets connectats, com ara càmeres, amb transferències mínimes de dades al núvol, cosa que reduiria els costos. Una qüestió important és aconseguir una tecnologia prou barata perquè els comerciants trobin atractiu el sistema.

Mentrestant, l'equip intern de Microsoft, incloent un especialista en visió per computador contractat per Amazon Go, ha treballat per connectar càmeres a carros de compra per rastrejar els articles dels clients. I ha estudiat maneres innovadores perquè els telèfons intel·ligents tinguin un paper important en l'experiència de compra.

Amazon, amb avantatge

La companyia va passar quatre anys construint Amazon Go en secret, abans de llançar un pilot només per a empleats al campus de Seattle el 2016. Va recopilar dades durant gairebé 14 mesos més abans d'obrir les portes a la seva primera botiga de Seattle. Amazon ha declarat que no té cap intenció d'introduir la tecnologia sense pagament a la cadena de queviures Whole Foods Market, que va adquirir l'any passat.

La companyia continua treballant en la millora del servei. El vicepresident d'Amazon, Dilip Kumar, va dir a Reuters en una entrevista a principis d'aquest any que estan 'entrenant' ordinadors per identificar elements o activitats amb el mínim d'informació possible. "És un problema realment difícil", diu Scott Jacobson, director gerent de Madrona Venture Group.

Més continguts de