Economia 20/10/2016

Arriba la moda de súper: Lidl llança la seva pròpia marca de roba a Espanya

La cadena alemanya de supermercats pretén competir amb Zara o Primark i anuncia la insígnia Esmara, que ja ven per internet

Ara
2 min
Moda de súper: Lidl llança la seva pròpia marca de roba a Espanya

BarcelonaLidl és un dels supermercats que més creix a Espanya a través d'un model de baix cost que es val de marques pròpies a un preu barat i amb uns locals menys preocupats per l'aspecte i més per la funcionalitat. En aquest model alemany de supermercat, on també s'hi inclou Aldi, s'hi poden trobar tota mena de productes a preus molt barats, des d'electrodomèstics fins a roba o productes de la llar. Ara, Lidl, que ja fa temps que ven diferents tipus de roba, llança la seva pròpia marca de roba femenina sota la insígnia Esmara, segons avança aquest dijous 'El Economista' i com ja es pot comprovar a la seva pàgina web.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Lidl es llança a la piscina amb aquesta iniciativa a l'espera que es repeteixi l'èxit que ha tingut la seva línia de cosmètica amb la crema Aqua de Cien, que ha multiplicat per 20 les vendes durant l'últim any fins al punt d'esgotar-ne existències. És cert que Lidl, com fa també Aldi, ja ven roba de tot tipus, però la marca Esmara és una col·lecció exclusivament femenina que ja ha impulsat a altres països i que es focalitzarà més en l'estètica i el disseny i no únicament en la funcionalitat i el preu, com fa actualment.

L'èxit dels súpers locals i els 'low-cost'

De fet, la primera incursió de Lidl en el món de la moda a l'Estat va ser a través d'un acord amb la firma catalana Custo, pel qual Custo Dalmau dissenyava una col·lecció també de moda femenina anomenada Growing by Custo i que aleshores ja havia de servir de "pilot per a proves posteriors". Tot i això, aquesta va ser una col·lecció de només 300.000 unitats.

A més, aquesta no és l'única transformació que Lidl impulsa aquest any a Espanya. Lidl pretén reformar tota la seva xarxa de botigues a Espanya (on en té 353) amb establiments més grans, lluminosos i moderns. Ara mateix hi ha 29 supermercats amb aquest nou model. Així, com explica 'El Economista', Lidl invertirà fins a 350 milions d'euros aquest any a Espanya, un 33% més del que va invertir-hi el 2015 amb l'objectiu de continuar creixent. La cadena alemanya també preveu sumar-se a la transformació dels supermercats, que cada vegada volen assemblar-se més als mercats tradicionals, i començar a afegir carnisseries i peixateries a les seves botigues.

De fet, segons la consultora Kantar World Panel, entre Aldi i Lidl ja sumen un més d'un 4% de la quota de mercat del sector dels supermercats, encara molt lluny del 23% la primera cadena, Mercadona, però amb els percentatges de creixement més elevats. Així doncs, Lidl ja és la cinquena cadena de súpers de l'Estat, només per darrere de Mercadona, Dia, Carrefour i Eroski.

stats