Naturhouse centra l'expansió als Estats Units, Canadà i Austràlia

El president diu que no seguirà ampliant el seu pes en el capital

Naturhouse centrarà la seva expansió als Estats Units, Canadà o Austràlia, segons ha explicat aquest dijous el president de la companyia, Félix Revuelta, després de la junta d'accionistes celebrada a l'Hospitalet de Llobregat.

Als Estats Units la companyia ja ha obert una primera botiga, a l'estat de Florida, i està buscant altres oportunitats per créixer al país, mentre que a Canadà Naturhouse està fent els tràmits administratius per regstrar-se. A Austràlia, de la seva banda, els plans van una mica més endarrerits, però forma part de l'estratègia d'expansió de la companyia de centres de nutrició i salut.

Revuelta i la seva família tenen un 74% de les accions, després d'haver reforçat la seva posició a finals d'any amb compres al mercat. La companyia va sortir a borsa l'any passat en una operació dirigida a inversors institucionals, però amb les compres que ha fet Revuelta el 'free float' s'ha reduït. No obstant, el president de la companyia ha descartat ara per ara seguir reforçant la seva posició, ja que es veuria obligat a fer una oferta pública d'adquisició (opa).

El màxim responsable de la companyia s'ha mostrat satisfet per l'evolució actual del negoci a Espanya, on la companyia ha patit la crisi del consum amb una caiguda de les vendes l'any passat de més del 9%. "La caiguda a Espanya no ha estat per un excés de botigues, sinó pel menor consum", ha indicat però ha afegit que "ja hem parat la baixada".

En aquest sentit, ha assegurat que l'estratègia a l'Estat es centrarà en millorar els punts de venda, i ha indicat que actualment hi ha molts locals buits i, a més, han pogut entrar en centres comercials, com La Cañada a Madrid, el que fa un temps era impensable perquè no hi havia locals disponibles. "Ens estem posicionant per tornar a créixer", ha reblat Revuelta.

La junta d'accionistes ha aprovat distribuir un dividend addicional d'1,03 milions d'euros amb càrrec a les reserves del 2015, amb el que haurà destinat a retribuir a l'accionista 19 milions d'euros en total, el que suposa un 'pay out' -part del benefici repartit en dividends- del 83%.

Els accionistes han aprovat a la junta els comptes del 2015. Naturhouse va obtenir un benefici net de 22,9 milions d'euros, un 1,3% més que l'any anterior. L'any passat va tancar-lo amb 169 obertures netes de locals, amb el que té 2.123 establiments en 29 països. Les vendes totals van arribar el 2015 a 95,8 milions d'euros.