IMMOBILIARI
Economia 28/02/2016

Google per vendre pisos

Neinor Homes s’alia amb el gegant tecnològic per comercialitzar habitatges ‘online’

Xavier Grau
2 min
Juan Velayos a les oficines de Neinor Homes a la Diagonal de Barcelona.

BarcelonaLa promotora immobiliària Neinor Homes, propietat del fons nord-americà Lone Star, ha tancat un acord estratègic amb el gegant tecnològic Google per potenciar la venda de pisos, segons ha explicat a l’ARA el conseller delegat de la companyia, Juan Velayos. L’executiu està convençut que la venda d’habitatges serà cada cop més online i, per tant, cal tenir eines tecnològiques per poder impulsar-la.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Neinor és la primera promotora residencial d’Espanya que tanca un acord d’aquest tipus amb Google. Segons Velayos, és un acord “pioner que té molta inversió econòmica al darrere”, malgrat que no l’ha volgut quantificar. Per al primer executiu de la promotora, el negoci immobiliari cada cop serà més digital i serà molt important “capturar i conèixer les cerques d’habitatge als llocs on tenim promocions”.

Per a Velayos, l’aposta forma part de la filosofia de l’empresa de canviar els processos en el sector i de modernitzar-lo introduint-hi les eines tecnològiques per millorar els processos. En aquest cas es tracta de millorar el coneixement del mercat en obtenir informació sobre les necessitats d’habitatge, els tipus de pisos buscats i el tipus de client de cada zona.

Per completar el sistema i treure’n el màxim profit, Neinor Homes ha apostat per crear un call center, que intentarà obtenir el màxim partit dels contactes generats per Google. “El call center ha de generar que aquests contactes es converteixin en visites”, assegura Velayos. Per això, s’ha optat per fer-lo dins de l’empresa i no externalitzar-lo, perquè és necessari que qui atengui el telèfon conegui en detall totes les promocions de la companyia. “Es tracta d’implantar en el negoci immobiliari el que ja s’està fent en molts altres negocis”, indica.

Tot aquest procés online, assegura el conseller delegat de Neinor Homes, ha d’acabar en l’últim pas, ja offline, que és la visita a la promoció i la feina dels comercials per captar el possible client. La filosofia de l’empresa és utilitzar la tecnologia per arribar fins als possibles interessats a comprar un habitatge.

El conseller delegat de Neinor Homes considera que les eines tecnològiques poden ajudar molt a la part comercial per conèixer millor on hi ha demanda i quin tipus de demanda hi ha. “Que el producte il·lusioni passa per escoltar el client, saber què valora i què no, si vol terrassa al pis, si vol pistes de pàdel a les zones comunes, si valora més o menys que l’edifici sigui sostenible”, explica.

Aposta per Catalunya

Neinor Homes és una companyia que va néixer el juliol del 2015, quan Lone Star va comprar l’antiga filial immobiliària de Kutxabank. Això va fer que l’empresa, en el seu naixement, tingués la majoria d’actius al País Basc i Andalusia -per l’herència de Cajasur-. La companyia vol centrar-se en els mercats amb creixement immobiliari, com Madrid, Barcelona, la Costa del Sol i les Balears. Tot i tenir la seu al País Basc, el centre operatiu el té a Madrid i a l’estiu va obrir oficines a Barcelona. Des de la seva creació, la plantilla ha passat de 80 a 120 empleats (a Barcelona en té uns 40). Actualment té sòl finalista per construir habitatge per valor de 850 milions, dels quals uns 200 són a Catalunya. L’any passat va facturar 340 milions i aspira a treure al mercat català, en els pròxims dos anys, uns 1.500 habitatges.

stats