Nextil (Dogi) negocia en exclusiva la compra d'una companyia tèxtil als EUA

La companyia americana factura 61,5 M€ amb un benefici operatiu de 6,4 M€

Nextil –l'antiga Dogi– negocia en exclusiva l'adquisició d'una companyia dedicada a la fabricació i distribució tèxtil als Estats Units amb una facturació de 68 milions de dòlars (uns 61,5 milions d'euros), segons ha informat la firma a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La companyia ha ressaltat que aquesta adquisició és un pas més del seu pla de negoci per al període 2018-2020, que té com a objectius continuar incorporant companyies que aportin valor a cadascuna de les fases del negoci, aconseguir unes vendes anuals de 200 milions d'euros i consolidar el posicionament de Nextil en mercats clau, així com en segments i nínxols de referència en la indústria tèxtil.

Dogi esquiva la dissolució amb un nou crèdit de 6,5 milions

"Aquesta és una operació molt rellevant per a Nextil per la grandària de l'adquisició i perquè motivarà un creixement significatiu del negoci del grup en un mercat estratègic com són els Estats Units", ha subratllat el president de Nextil, Eduardo Navarro.

La societat que Nextil aspira a incorporar al grup va registrar un resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat de 7,1 milions de dòlars (6,4 milions d'euros), compta amb instal·lacions productives als Estats Units i l'Amèrica Llatina i té en la seva cartera de clients grans cadenes de venda minorista.

L'operació, subjecta encara a la 'due diligence', suposarà per a Nextil continuar amb la seva estratègia d'internacionalització en mercats clau com els Estats Units, on el grup ja compta amb la marca Elastics for America (EFA), dedicada a la confecció de teixits, i amb una fàbrica pròpia.

"L'objectiu d'aquesta política d'adquisicions és consolidar Nextil com a gran grup tèxtil a nivell internacional dins dels nostres pilars de creixement: sostenibilitat i innovació. L'estratègia de creixement per a adquisicions és important per diversificar el negoci, augmentar la capacitat d'innovació i seguir creixent", ha afirmat Navarro.

Més continguts de