AUTOMOCIÓ
Economia 15/05/2012

Nissan dissenyarà des de Barcelona un nou camió per a la fàbrica d'Àvila

El nou vehicle es començarà a fabricar a finals del 2013 i suposarà una inversió de 100 milions. La marca japonesa viu un moment dolç a Espanya amb increment de vendes l'any passat

Efe
2 min

BarcelonaLa planta de vehicles comercials de Nissan a Àvila fabricarà a final del 2013 un nou camió que suposarà una inversió de 100 milions d'euros i el disseny del qual es durà a terme a la planta de l'empresa a Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En un acte celebrat a la planta avilesa, acompanyat pel president de Junta de Castella i Lleó, Juan Vicente Herrera, i del secretari general d'Indústria, Luis Valero, el director general d'Operacions Industrials de Nissan, Frank Torres, ha explicat que el camió complementarà l'actual producció de la planta, de les línies de muntatge de la qual surten en aquest moment els models Cabstar i Atleon.

El disseny i desenvolupament es realitzarà en la seva totalitat entre el departament d'R+D de la companyia a Barcelona i la planta d'Àvila, de manera que els 100 milions d'euros d'inversió estaran repartits entre aquests dos centres i a preparar els proveïdors locals, ha dit Frank Torres en una trobada amb periodistes.

El centre d'R+D de Barcelona tindrà assignat el disseny, ara en fase inicial, segons Frank Torres, i l'enginyeria de desenvolupament dels prototips, mentre la factoria s'encarregarà de portar el projecte a la industrialització sota criteris de qualitat i competitivitat.

Frank Torres ha afegit que amb el nou model, que tindrà una vida comercial de 10 anys, es garantirà l'estabilitat de la plantilla en 531 persones, cosa que suposaria, segons el Comitè d'Empresa, recuperar una trentena de treballadors que han perdut l'ocupació amb la crisi. La plantilla actual és de 501 treballadors.

El nou camió se situa en el segment dels comercials de mida mitjana, ja que estarà entre les 3,5 i 7 tones, en principi el mateix en què s'enquadra l'Atleón, al qual podria substituir, segons l'opinió del Comitè d'Empresa, encara que Torres ha precisat que el F91G conviurà amb l'Atleon.

Amb els tres models -Cabstar, Atleon i el nou model- la producció de la planta d'Àvila, segons les previsions del pla industrial anunciat avui per Nissan, se situen el 2014 en 25.000 unitats de producció anuals.

La planta de Nissan a Àvila, l'única del fabricant japonès a Europa especialitzada en vehicles industrials, té prevista aquest any un producció de 12.500 unitats, rebaixada des de les 15.000 de l'any passat per efecte de la crisi, que està castigant especialment el mercat de vehicles comercials, amb caigudes mensuals entorn del 30 %.

Les vendes a Espanya creixen un 16%

Nissan tracta ara de vigilar el comportament de la demanda i ajustar la producció al mercat, ha dit el director general de Nissan Ibèrica.

L'objectiu de Nissan amb l'augment de producció a la factoria avilesa és recolzar l'expansió de Nissan al mercat de vehicles comercials a Europa, en què la companyia es proposa duplicar el seu volum de vendes i la seva quota de mercat a mig termini.

En l'exercici fiscal 2011, que ha conclòs el mes de març passat, Nissan ha venut a Europa més de 62.000 unitats, cosa que representa per a la marca un augment anual del 16 %.

Més del 90 % d'aquestes vendes van ser de vehicles comercials produïts a Espanya, entre els quals s'inclou la furgoneta NV200 i la pick up Navara, tots dos produïts a la planta de Barcelona.

Sobre l'NV200, Frank Torres ha explicat que la fàbrica de Barcelona segueix sent candidata a fabricar la variant elèctrica d'aquesta furgoneta lleugera, els primers prototips de la qual, fabricats al Japó, ja estan sent provats al Regne Unit.

stats