INDÚSTRIA
Economia 17/07/2012

Nissan vol reduir sou als nous empleats

Nissan presenta 30 mesures per abaratir costos i guanyar flexibilitat a les fàbriques espanyoles. Vol rebaixes salarials en els nous contractes i altres propostes per optar a més producció a Barcelona.

Elena Freixa
2 min
La fàbrica de Barcelona pot optar a producció addicional i nous vehicles per arribar al màxim de 200.000 unitats a l'any.

BARCELONA.La direcció de Nissan va reunir ahir els representants sindicals de les quatre fàbriques que té a tot l'Estat -Barcelona, Montcada, Àvila i Cantàbria- per presentar-los un pla per "incrementar la competitivitat" i, en el cas de Catalunya, optar a més producció de la futura pick up que es començarà a produir el 2014. La reunió es va concretar en 30 mesures, que van des de rebaixes salarials en els nous treballadors, fins a flexibilitat en la jornada laboral, creació d'una bossa d'hores i augment de la jornada anual o canvis en les pauses.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El sindicat Sigen-Usoc va criticar per "desproporcionat" el llistat de mesures, que afecten el gruix d'aspectes pactats a principis del 2011 en el conveni català per aconseguir la furgoneta pickup , que es començarà a fabricar el 2014 a la Zona Franca. Entre els acords de llavors es va pactar una contenció salarial i flexibilitat, va recordar ahir el portaveu de CCOO, Raúl López. Ara el que està en joc són 24.500 unitats extres d'aquest vehicle que s'han d'adjudicar al setembre.

La direcció va explicar ahir que, en el cas de Barcelona, guanyar competitivitat donaria facilitats per atreure més producció i arribar al màxim de producció, unes 200.000 unitats a l'any. Amb aquests nivells d'activitat es convertirien en indefinits uns 300 contractes temporals. Segons els sindicats, però, ahir no hi va haver cap compromís ferm que les mesures plantejades garantiran més producció a les fàbriques.

Contra la doble escala salarial

Pel que fa a la rebaixa de sous, fonts de Nissan van explicar a l'ARA que el que es vol és "ajustar els salaris a la mitjana del sector", ja que ara la multinacional està força amunt en el rànquing del sector a Europa. Segons CCOO, el que proposa l'empresa pot perpetuar una diferència salarial de fins al 25% entre els nous treballadors i els que ja estan en plantilla. El sindicat, que va rebutjar la proposta, va recordar que ara ja existeix aquesta doble escala salarial, ja que els nous treballadors entren cobrant un 25% menys i s'equiparen progressivament als antics empleats durant els primers quatre anys a Nissan.

stats