AEROLÍNIES

Norwegian ja té el permís per operar entre els EUA i Barcelona

L’aerolínia assegura que la connexió arribarà l’estiu del 2017

L’Aeroport de Barcelona és el més ben connectat d’Europa, però només amb destins interns del mateix continent. La gran assignatura pendent del Prat és fora d’Europa, ja que Barcelona només està connectada directament amb 34 destinacions de llarg radi, mentre que dins el Vell Continent en té més de 150. L’esperança per aconseguir millorar aquestes connexions és l’aerolínia noruega Norwegian Air International, que ja fa temps que anuncia la seva voluntat de connectar Barcelona amb els Estats Units i altres destins internacionals. Ahir l’aerolínia va fer un pas més per assolir aquesta fita, ja que va aconseguir el permís provisional per operar als Estats Units amb la seva filial irlandesa, amb la qual opera des de Barcelona. La companyia té previst començar aquestes operacions l’estiu del 2017, quan haurà rebut part de la comanda d’avions transatlàntics que té pendent.

Precisament ahir el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) de l’aeroport del Prat presentava el seu nou pla estratègic per als pròxims dos anys, amb el focus posat a aconseguir captar entre dues i quatre noves rutes de llarg abast i principalment als Estats Units i l’Àsia. El president de l’organisme i secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va afirmar que una de les claus per assolir aquest objectiu és que Norwegian tingui èxit en la seva estratègia per portar el llarg radi al Prat.

De fet, Norwegian ja vola al continent nord-americà i a altres destinacions intercontinentals des de Noruega i altres aeroports del nord d’Europa, on opera amb una filial. Com que Noruega no forma part de la Unió Europea, la companyia opera amb diverses filials a diferents destins. Amb la irlandesa vola a les bases europees fora d’Escandinàvia -en les quals s’inclou Barcelona-, a Noruega en té dues més, una per als vols interiors i una per a la resta de destins, i també està en procés de desenvolupar la filial britànica.

Un portaveu de Norwegian ha aclarit a l’ARA que el permís per als EUA de moment és provisional i queda obert un període d’al·legacions fins al 6 de maig, però en la concessió de l’autorització les autoritats nord-americanes han considerat que no hi ha cap motiu per rebutjar la petició que la companyia va fer formalment l’any 2013. El 25 d’octubre de l’any passat tota l’operativa amb base a Espanya de Norwegian va traslladar-se a Dublín precisament amb aquest objectiu.

El creixement del Prat

Des del CDRA -que integren la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, Aena i la Cambra de Comerç de Barcelona- ja fa deu anys que s’impulsa la connectivitat de llarga distància del Prat. Segons les dades publicades ahir per aquesta entitat, el trànsit intercontinental de l’aeroport de Barcelona ha crescut un 31% des del 2010 i s’han duplicat les 17 rutes d’aquest tipus que tenia el 2005. El nombre de passatgers intercontinentals ha passat dels 2,2 milions als 5,6, però encara representen el 15% del total.

Ricard Font va insistir ahir que el Prat ha deixat enrere la mentalitat de competir localment amb Madrid i ara competeix amb els grans aeroports europeus. De fet, el 2015 va ser el millor any de la història del Prat i el creixement va venir principalment impulsat pel nombre de passatgers internacionals, que va augmentar un 6,7%.

Més continguts de