Norwegian rebutja les dues ofertes de compra d'IAG

L'aerolínia escandinava creu que les propostes infravaloren la companyia i les seves perspectives

El consell d'administració de Norwegian ha rebut dues ofertes de compra del grup IAG –del qual formen part Iberia, Vueling i British Airways–, però les ha rebutjat perquè considera que infravaloren l'aerolínia noruega i les seves perspectives de futur, segons ha explicat aquest divendres la mateixa companyia.

Totes dues ofertes es dirigeixen a la compra del 100 per cent del capital de Norwegian i han sigut revisades pel consell de l'empresa juntament amb els seus assessors financers i jurídics. Un cop analitzades les ha rebutjat per unanimitat. Segons l'aerolínia, el consell "continua plenament compromès amb l'execució de l'estratègia establerta".

En canvi, el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, ha assegurat durant la presentació dels seus resultats als analistes que el grup no ha fet cap oferta de compra per Norwegian sinó que s'han mantingut "diversos contactes" amb la cúpula directiva de la noruega, que finalment no han arribat a cap acord. "IAG està considerant actualment les seves opcions en relació amb Norwegian", ha precisat Walsh. El hòlding d'aerolínies va comprar una participació minoritària del 4,6% de l'escandinava el mes passat, però va obrir la possibilitat de llançar una opa sobre la companyia.

De totes maneres, el fundador i propietari de Norwegian, Bjørn Kjos, va rebutjar fa unes setmanes en una entrevista al diari noruec 'Dagens Næringsliv' la possibilitat de desfer-se de l'empresa. "No he pensat a vendre. Està bé que la gent vulgui comprar accions, és una empresa seriosa. Totes les aerolínies que tenen diners per comprar s'han interessat per entrar a Norwegian", va afegir l'empresari aleshores.

El doble de beneficis per a IAG

El hòlding IAG ha anunciat aquest divendres els seus resultats del primer trimestre de l'any, en què va registrar un benefici de 206 milions d'euros, més de dues vegades el que va assolir durant el mateix període del 2017. De fet, si s'hi inclouen les partides extraordinàries la companyia va disparar el benefici fins als 794 milions d'euros, gairebé 14 vegades més que l'any anterior.

En aquest sentit, la companyia assegura que aquest impacte també s'explica perquè el canvi de divisa del primer trimestre va ser favorable en 58 milions d'euros i el hòlding va rebre un recàrrec excepcional de 39 milions d'euros relacionat amb les iniciatives de transformació de British Airways.

Més continguts de