Economia 03/11/2016

Norwegian preveu volar a Amèrica del Sud des de Barcelona el 2017

L'aerolínia noruega de baix cost estudia l'Argentina i Xile com a primers destins llatinoamericans

Efe
3 min
Norwegian ja té el permís per operar entre els EUA i Barcelona

MadridNorwegian Air Shuttle preveu oferir vols directes entre Barcelona i Llatinoamèrica a partir del 2017, segons ha avançat el seu fundador i conseller delegat, Bjorn Kjos, en una entrevista amb l'agència Efe. Els primers destins llatinoamericans en què la 'low cost' noruega estudia operar des de Barcelona són l'Argentina i Xile, els mateixos que planeja inaugurar, també el 2017, des de capitals europees com Oslo, Londres o París.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els vols a Llatinoamèrica des de Barcelona se sumaran a finals del 2017 a les primeres rutes de llarg recorregut que Norwegian obrirà a l'aeroport català, el juny vinent, a 4 destins nord-americans -Los Angeles, San Francisco (Oakland), Nova York (Newark) i Miami (Fort Lauderdale). Barcelona s'uneix així a altres aeroports europeus com París, Londres i Oslo, en els quals la companyia noruega ja ofereix vols de llarg abast, sobretot en direcció als EUA (a 11 destins).

A Espanya, l'aerolínia ha vist més oportunitats per començar la seva expansió transatlàntica a Barcelona -on serà l'única a oferir vols directes a Califòrnia- que a Madrid, on ja hi ha molta oferta cap a Amèrica, encara que Kjos ha assegurat que Norwegian "no s'oblida" de la capital espanyola en els seus plans de futur.

L'estalvi per als passatgers que viatgin amb Norwegian a Califòrnia podrà arribar a un 40%, encara que també serà important la diferència en el preu pel qual es podrà anar amb la 'low cost' noruega a Nova York o a Miami. A aquestes dues últimes ciutats s'hi podrà volar a partir de 179 euros per trajecte, i a les californianes, des de 199 euros, mentre que si s'opta per la classe 'premium', en tots dos casos caldrà afegir uns 100 euros més al preu del bitllet en cada sentit.

Després d'un augment de capacitat del 44% en el programa d'aquest hivern i l'obertura de noves rutes a destins com Tel Aviv, Marràqueix, Roma o Islàndia, la companyia espera finalitzar el present exercici amb més de 6,2 milions de passatgers transportats a Espanya, cosa que suposarà un increment del 18% enfront dels 5,25 milions del 2015.

Empenta del turisme en els resultats

Kjos ha destacat que Espanya és un destí "molt popular" i actualment ho és "més que mai" pels problemes d'inseguretat que pateixen altres mercats competidors a causa dels atacs terroristes, com per exemple Turquia, on Norwegian ha reduït la seva capacitat per augmentar-la en les rutes espanyoles. L'executiu està convençut que l'afluència de turistes internacionals a Espanya seguirà creixent els pròxims anys perquè la gent prefereix anar a llocs segurs, i Espanya és un destí "molt atractiu" que es percep com a segur.

El primer directiu de Norwegian ha afegit que els espanyols tenen menys pes en la demanda de Norwegian, a excepció de les rutes amb origen a Madrid i les nacionals en què la companyia opera des de fa un any, en algunes de les quals trenca el monopoli d'altres operadors com, per exemple, Vueling, en la ruta entre Barcelona i Bilbao.

Norwegian vola a 9 destins nacionals i no descarta incorporar-ne més en el futur, encara que no a curt termini, com tampoc renuncia a afegir noves bases a les 7 que ja té establertes a Espanya. Això no obstant, Kjos ha matisat que abans d'augmentar el nombre de bases a l'Estat, que ja és el primer país i supera fins i tot Noruega en aquest aspecte, la companyia hi anirà posicionant més avions (actualment en té 25). Espanya és, a més, el segon mercat de Norwegian per volum de passatgers transportats, ha afegit.

El 2016, la seva plantilla a Espanya s'ha incrementat un 30%, fins als 1.200 empleats, mentre que el 2017 Norwegian espera un creixement encara més gran, en funció del nombre d'avions que finalment posicioni a les seves bases espanyoles.

stats