Nostrum inverteix sis milions i triplica la capacitat de la fàbrica

El fabricant de menjars preparats Nostrum amplia la seva capacitat de producció per accelerar el creixement, mirant sobretot a l’estranger. La companyia Home Meal, propietària de la cadena d’establiments, ha invertit més de sis milions d’euros a triplicar la capacitat de la fàbrica des de la qual surten tots els seus precuinats. Les instal·lacions, a Sant Vicenç de Castellet, tenen ara una capacitat per cuinar i envasar fins a 120.000 plats al dia.

El pla estratègic de Nostrum, que va començar a cotitzar al mercat borsari alternatiu (MAB ) a finals de l’any passat, té com a eix prioritari l’expansió internacional. “D’aquí quatre anys volem ser el referent europeu en el menjar casolà per emportar”, va dir ahir el president de la companyia, Quirze Salomó, en la inauguració de les noves instal·lacions, a la qual va assistir el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig.

Nostrum ja té una botiga a Andorra i una a Perpinyà, però es proposa créixer molt més a França, on va constituir una filial al maig i preveu noves obertures pròximament. L’empresa té la vista posada en altres mercats europeus, com Alemanya, Bèlgica i Suïssa. Home Meal va tancar una ampliació de capital de 3,5 milions d’euros al juliol que serviran en gran part per finançar aquests plans a l’estranger. La cadena té una xarxa de 130 establiments concentrats sobretot a Catalunya, majoritàriament en règim de franquícia.

Aposta per la R+D

L’ampliació de la fàbrica a Sant Vicenç de Castellet, on treballen unes 120 persones, ha inclòs la creació d’una cuina experimental. Segons Nostrum, això facilitarà el desenvolupament de nous productes. Les seccions que més creixen (fins a deu vegades més capacitat) són les de pasta i fregits, mentre que la de productes frescos triplica la capacitat d’envasat. També l’àrea de fabricació de gelats creix un 40% amb la inversió a la planta.

En paral·lel, Home Meal ha començat a desplegar un nou model de botiga Nostrum que aposta per espais dedicats a certs productes, com croquetes, canelons, cremes de verdures i sucs ecològics. Salomó va destacar ahir els bons resultats que l’empresa ha anat obtenint els últims tres anys, fins a arribar a superar els 12 milions de vendes el 2014.