Nou servei ferroviari directe entre Alemanya i el port de Barcelona per transportar cotxes

El servei comença amb un tren setmanal, i s'espera que arribi a tres abans de final d'any

El primer servei ferroviari per al transport de vehicles entre Alemanya i el port de Barcelona ha efectuat aquest dimarts l'operativa de descàrrega a les instal·lacions portuàries de la capital catalana, connexió que representa el primer servei directe per a vehicles entre Alemanya i Espanya.

Segons ha informat el port de Barcelona, aquest és l'únic servei entre aquests dos països que no requereix fer transbord o canvi d'eixos a la frontera francesa.

El tren surt des de la terminal ferroviària de Kornwestheim i, amb una longitud de 685 metres, és el més llarg d'ample internacional que ha entrat mai a la península Ibèrica.

En el seu primer servei, ha transportat uns 250 vehicles d'una companyia automobilística alemanya que seran després distribuïts a Espanya.

Aquesta connexió ferroviària internacional, operada per DB Cargo, ha començat amb un servei setmanal i està previst que arribi a les tres connexions a la setmana abans de final d'any.

A més del port de Barcelona, també s'han implicat en aquest servei Renfe, Autoterminal i Setram. La connexió amplia els serveis ferroviaris per a vehicles del port de Barcelona, que inclou connexions amb diferents llocs i companyies d'automoció d'Espanya, França i, ara, Alemanya.

Barcelona és l'únic port de la península Ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària, i l'any passat va obtenir una quota ferroviària de vehicles o percentatge de cotxes que arriben o surten de les instal·lacions portuàries en tren del 32%.

Més continguts de