Economia 20/07/2017

El port de Barcelona tanca el seu millor primer semestre de la història

Durant els primers sis mesos del 2017 s'hi va registrar un tràfic total de 28,6 milions de tones de mercaderia, un 18% més que el mateix període de l'any passat

Albert Cadanet
2 min
Creix un 11% el tràfic de contenidors i de cotxes nous A Barcelona s'han manipulat 14,7 milions de tones de mercaderies en contenidors, uns volums que ja s'apropen  a nivells d'abans de la crisi, concretament, del 2006. La millora de les exportacions de la indústria de l'automòbil,  d'un 33%, també ha contribuït a un primer semestre més bo del normal.

BarcelonaEl Port de Barcelona ha batut tots els registres aquest semestre. Durant els 6 primers mesos de l'any 2017, el port català va registrar un tràfic total de 28,6 milions de tones de mercaderia, un 18% més respecte de l'any anterior, en línia amb la tendència del primer trimestre de l'any. Aquests resultats són els millors en la història d'un primer semestre al Port de Barcelona, com han exposat el president de l'equipament, Sixte Cambra, i el seu director general, José Alberto Carbonell. Les dades d'aquests últims mesos s'expliquen, segons el mateix organisme, per tres segments: el tràfic de contenidors va créixer un 27% respecte del mateix període de l'any passat, els líquids a granel ho van fer un 11% i la càrrega transportada per les autopistes del mar va augmentar un 7%.

No només ha crescut el nombre de tones transportades sinó també el nombre de contenidors. En total s'ha registrat un tràfic d'1,3 milions de TEU (contenidors de 6,1 metres de llarg x 2,4 metres d'ample x 2,6 metres d'alt) aquest primer semestre, un 27% més que l'anterior. A més, la importació de contenidors ha assolit les seves millors xifres des de l'etapa precrisi. Enguany han arribat al Port fins a 276.529 TEU, mentre que el primer semestre del 2007 ho van fer 272.138.

L'increment més destacable al llarg d'aquest període, però, és el que s'ha produït en el tràfic de contenidors de transbordament (els que són descarregats per ser tornats a embarcar cap a la destinació final), que ha crescut un 101% respecte de l'any passat.

Els efectes de l'estiba

Fins al juny, diversos productes han experimentat un descens de tràfic per culpa del conflicte de l'estiba, com apunten des del Port. L'enviament de vehicles és el que més ha patit les jornades de vaga, amb un descens del 8,7% respecte de l'any passat (enguany s'han transportat 436,182 vehicles). Altres productes com els sòlids a granel també han patit un retrocés del 7%.

No obstant, les xifres demostren que, en línies generals, la vaga d'estibadors no ha fet perdre múscul al Port de Barcelona. Al llarg del semestre han crescut tant les importacions com les exportacions (20% i 27% respectivament), el tràfic de líquids a granel (11%) i el transport de gas natural (33%). De fet, la naviliera MSC ha anunciat que, a partir de la setmana vinent, obrirà 5 noves línies marítimes, que connectaran la capital catalana amb destinacions com la Índia, els Estats Units, el Canadà o el Brasil. En l'apartat de passatgers, el total de viatgers ha sigut d'1,57 milions, un 5% més que el primer semestre del 2016.

El Port de Barcelona ha registrat aquest semestre uns beneficis de 22,1 milions d'euros, un 15% més que el mateix període de l'any anterior (es van registrar 19,2 milions de guanys). La facturació durant aquests 6 mesos va ser de 79,6 milions d'euros, un 3% més que abans.

stats