Economia 05/05/2015

El Port de Tarragona té compromesos més d'una vintena de creuers durant les pròximes dues campanyes

La instal·lació portuària va tancar el 2014 amb un tràfic de 31,9 milions de tones i un benefici de 5,3 milions d'euros

Acn
2 min
Imatge aèria del port de Tarragona, amb el moll esportiu al fons

TarragonaEl port de Tarragona té confirmats vuit creuers aquest any i catorze el 2016 amb una previsió de transportar més de 17.000 passatgers. A més, l'atemptat a Tunísia comportarà que el 'Costa Favolosa', amb capacitat per a 3.800 persones, també faci una escala a la ciutat. Així ho ha confirmat aquest dimarts el president del port, Josep Andreu, durant la presentació dels resultats de 2014.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El passat exercici, el port va moure 31,9 milions de tones i va obtenir un benefici de 5,3 milions d'euros. Amb un increment del 13,6%, la instal·lació tarragonina va ser la que més va créixer al Mediterrani. Enguany, les previsions apunten que mantindrà la tendència i que repuntarà un 3,5%, fins a assolir els 33 milions de tones.

El port de Tarragona es va situar l'any passat com la cinquena instal·lació de l'Estat amb un tràfic de 31,9 milions de tones. L'augment va ser del 13,62%, el segon més important de l'Estat en termes percentuals, i va anar acompanyat d'un benefici de 5,3 milions d'euros i una xifra de negoci de 49,1 milions. Després dels mals resultats de 2013 en el tràfic de carbó i cereal, el sector dels sòlids a lloure es va recuperar més d'un 30%. En termes absoluts, les exportacions van representar 7,8 milions de tones -un 8,6% més-, i les importacions uns 23,7 milions de tones un 15% més-

Segons ha apuntat el president de l'Autoritat Portuària, Josep Andreu, durant el primer trimestre d'aquest any 2015 ja s'ha acumulat un tràfic de 8,25 milions de tones -un augment del 7,9%- i els bons resultats del mes d'abril situen el creixement anual per sobre del 10% durant el primer quadrimestre. Les expectatives de cara a aquest exercici, però, són més moderades, i s'estima assolir un augment del 3,5%, amb un tràfic de 33 milions de tones.

El port de Tarragona preveu realitzar inversions per un import de 30,1 milions d'euros. Les actuacions ferroviàries per electrificar i adaptar a l'ample europeu les línies fèrries que connecten amb l'estació intermodal rebran una injecció de 5,8 milions. Tot i això, Andreu s'ha mostrat "decebut" i "preocupat" amb Foment pels retards en la implantació del 'tercer fil', ja que no disposar-ne resta competitivitat al port i ha provocat que empreses com Daimler descartessin instal·lar-se a Tarragona, segons ha recordat. En aquesta línia, també ha reivindicat l'autovia A-27, tot i que ha admès que quan s'acabi fins a Valls ja permetrà enllaçar amb l'AP-2.

stats