El Prat respira tranquil·litat a l'espera de la reunió dels taxistes amb Foment

Continua la vaga indefinida i els conductors només ofereixen els seus serveis en casos extrems

Un turista japonès s'acosta a un grup de cinc taxistes i els pregunta, en anglès: "A plaça Catalunya?" Tots es giren, i un d'ells se li acosta. També en anglès li contesta: "Impossible, avui estem en vaga, però pots agafar el metro i l'autobús per arribar al centre", i li indica quines direccions ha de seguir. És la imatge que més s'ha repetit aquest matí a l'aeroport del Prat, en la que seria la primera jornada de vaga indefinida del taxi que cau en dia feiner.

"Se'ns han acostat sobretot molts turistes despistats", afirmen els taxistes des de la zona on habitualment aparquen, a la T1 de l'aeroport del Prat. Allà hi ha una dotzena de vehicles estacionats, alguns amb proclames enganxades al vidre a favor de les seves reclamacions. "Que es compleixi la llei 1/30", es llegeix en un, que fa referència al decret llei que exigeix l'existència d'una llicència VTC per cada 30 de taxis com a condició perquè es lliurin nous permisos de circulació (els que utilitzen empreses com Uber i Cabify per operar).

“Porto tota la vida al taxi, i no deixaré que m’ho prenguin”

La feina dels taxistes a l'aeroport del Prat durant el dia d'avui és essencialment informativa. Des que va arrencar la vaga van anunciar que tampoc s'oferirien serveis mínims, però hi ha excepcions en el que ells qualifiquen de "casos extrems". "Aquest matí han arribat dues persones que portaven bombones d'oxigen a qui se'ls ha transportat", explica el Paco, que porta més de 30 anys exercint com a taxista.

Tot i la seva experiència, el Paco encara es fa creus de la magnitud de la vaga. "El gremi s'hi ha bolcat per complet", expressa. Tant ell com els seus companys expliquen que també estan molt pendents de la reunió que aquest dilluns mantindran Foment i el sector del taxi. El Paco reconeix que se sent "optimista" i defensa que les seves reclamacions "estan emparades per la llei".

La sensació de normalitat a dins l'aeroport, però, contrasta amb algunes de les aglomeracions que es generen al metro i a la R2 (la que transporta passatgers fins a la T2 del Prat). Davant aquesta situació, Renfe ja va anunciar el passat dissabte un increment del 25% de les places en aquesta línia fins que duri la vaga, fet que suposa prop de 9.000 places més al dia. Així, la quantitat de viatgers que els trens de la línia poden absorbir ascendeixen a 45.000.

Per la seva banda, el metro de Barcelona ha incrementat el personal al costat de les màquines de venda de bitllets de les dues terminals de l'aeroport. De fet, TMB assegura que s'està duplicant el volum de serveis aquests darrers dies. "Els principals colls d'ampolla es produeixen a l'hora de comprar bitllets perquè molta gent no sap com funciona el sistema", apunten fonts de TMB. Des de l'empresa consideren que "és clau escurçar els temps de compra" i, a hores d'ara, TMB no ha registrat cap incidència destacada.

Cancel·lacions de Vueling

La setmana passada, la vaga del personal de cabina de Vueling va saturar els taulells de reclamacions de la companyia, que va deixar vora 30.000 afectats per cancel·lacions o retards. La situació aquest dilluns està més controlada, però el degoteig d'incidències encara continua. Al llarg d'aquest matí, l'aerolínia ha cancel·lat tres vols que sortien des de l'aeroport barceloní. Un d'ells anava en direcció a Menorca i havia de sortir a les 11.15 h. "Ja feia estona que érem a l'aeroport, i una hora i mitja abans d'agafar el vol ens han avisat", expliquen el Larry i l'Ana, dos passatgers que havien d'embarcar en aquest avió. 

La companyia els ha ofert un vol a les 17.00, però estan molestos. "Em sembla molt bé que em donin una indemnització, però ja hem perdut el nostre primer dia de vacances", lamenten. Fins a les 12.00 h del migdia, Vueling ha registrat un total de cinquanta incidències entre cancel·lacions i retards.

Més continguts de