El Prat tanca durant un mes la pista principal per obres de renovació

Mentre durin les reformes, la capacitat de l'aeroport es reduirà a 48 operacions per hora

Aena tancarà la pista principal de l'aeroport de Barcelona-El Prat a partir d'aquest dimarts 10 de gener per executar les obres de renovació de la infraestructura, de manera que l'aeròdrom només tindrà actives dues de les tres pistes durant un mes, fins a principis de febrer.

Mentre la pista principal estigui tancada, l'aeroport de la capital catalana utilitzarà la configuració nocturna també durant el dia, és a dir, els avions s'enlairaran per la tercera pista en direcció a Barcelona i aterraran per la pista transversal des del mar, segons ha informat Aena aquest dilluns.

Quan les obres afectin la zona en la qual es creuen les pistes principal i transversal, s'haurà d'utilitzar únicament la tercera pista per a enlairaments i aterratges, fet que es produirà entre tres i quatre dies, sempre de dimarts a divendres. A causa del canvi en la configuració habitual, la capacitat operacional del Prat quedarà reduïda a 48 operacions per hora, davant les 72 operacions per hora que es poden arribar a donar actualment en horari diürn.

Canvis en el paviment

La renovació de la pista principal inclou la regeneració del paviment, la renovació de l'abalisament, la millora i regeneració del paviment de les sortides ràpides i l'eliminació d'alguns obstacles a la franja de la pista i a l'àrea de seguretat de l'extrem de pista. Segons Aena, durant aquests dies totes les actuacions de regeneració del paviment de la pista han estat planificades i coordinades prèviament amb les companyies aèries i amb Enaire.

Les obres de renovació de la pista principal, que tenen un cost de 18,7 milions d'euros, van començar el mes d'octubre passat amb la instal·lació de dues plantes per fabricar asfalt i una construcció temporal per posar-hi oficines i amuntegar material.

El Prat explora els seus límitsLes obres de més envergadura es desenvoluparan entre el 10 de gener i el 5 de febrer, quan la pista estarà tancada al trànsit, i continuaran fins el juliol del 2017, amb la retirada d'obstacles, la neteja i la recollida de material. La pista principal del Prat, la més llarga de l'aeroport barceloní, es va posar en servei el 1948 i les últimes obres de regeneració es van fer el 2005.

Més continguts de