Preacord a Abertis: 136 baixes per la desaparició del primer peatge

Les assemblees de treballadors que se celebraran dilluns i dimarts tindran l’última paraula sobre l'ERO a Aumar per la fi del primer peatge a Catalunya quan acabi aquest any

Les assemblees de treballadors que se celebraran dilluns i dimarts que ve tindran l’última paraula sobre l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) a Aumar (filial d’Abertis) per la fi del primer peatge a Catalunya quan acabi aquest any. Els sindicats UGT i USO han tancat un preacord amb la direcció de l’empresa, segons van informar ahir, però CCOO, que té la meitat de la representació sindical, se n’ha desmarcat.

El preacord preveu la baixa de 136 empleats d’Aumar, només quatre menys del que plantejava l’empresa en un principi, i que representen pràcticament la meitat de la plantilla de l’empresa (45%), que té fins al 31 de desembre d’enguany la concessió del tram sud de l’AP-7, entre Salou i Alacant, i de l’AP-4, entre Sevilla i Cadis. Els treballadors afectats per l’ERO són els vinculats a les tasques de cobrament de peatge de les autopistes, atès que aquells no inclosos en l’ajust, els relacionats amb el manteniment de la infraestructura, quedaran subrogats en el contracte de conservació que signi el ministeri de Foment, que es farà càrrec d’aquestes vies quan s’aixequin les barreres de peatge l’1 de gener.

Quant a la indemnització per als afectats, s’ha acordat aplicar la màxima que la llei preveu: de 45 dies per any treballat amb un màxim de 42 mesos durant els anys d’antiguitat previs a l’any 2012, i dels 33 dies per any amb un màxim de 34 mesos per als exercicis treballats a partir d’aquest any, en aplicació de la reforma laboral que va impulsar el govern de Mariano Rajoy. L’empresa i els dos sindicats signants del preacord han pactat altres mesures complementàries per als afectats, com l’aplicació de l’assegurança mèdica durant un any o un conveni especial per als afectats amb 55 anys o més fins que compleixin 63 anys.

Aixecament de barreres

La reversió de les autopistes que conclouen el seu contracte de concessió té lloc en virtut de la decisió del govern de l’Estat de no prorrogar els terminis de concessió d’aquesta mena d’infraestructures. De fet, el ministeri de Foment en els últims mesos ja ha tret a licitació alguns serveis que hi estan relacionats, com la conservació de la via, les àrees de servei i benzineres, o un estudi per saber com canviarà el trànsit per la gratuïtat.

Més continguts de