Privalia estudia l'entrada a Colòmbia i a un nou país europeu abans de dos anys

El grup, que va registrar els seus primers beneficis l'any 2013, ja és present a Alemanya, Itàlia, Mèxic i el Brasil

L'operador de moda 'online' Privalia, nascut l'any 2006 estudia l'entrada al mercat colombià i a algun altre país de l'Europa occidental –sense especificar quin– abans de dos anys, segons ha explicat Lucas Carné, cofundador –amb José Manuel Villanueva– i president executiu de la companyia, en la seva intervenció a la 25a edició de la Trobada Empresarial al Pirineu. 

Carné s'ha mostrat satisfet de les vendes registrades al mercat espanyol, que creixen amb indicadors de dos dígits des del segon trimestre del 2013, quan la companyia va observar una recuperació del consum intern.

Privalia, amb 18 milions de socis compradors, va obtenir un ebitda positiu de prop de 17 milions d'euros, cosa que va suposar l'entrada en beneficis de la companyia per primer cop. El grup ja opera a Alemanya, Itàlia, Mèxic i el Brasil. Al mercat alemany, s'espera que la companyia registri beneficis aquest 2014. Un pronòstic semblant al del mercat brasiler, que podria registrar beneficis, com a màxim, el 2015.

Carné ha explicat que el 75% de les vendes corresponen a l'exterior, cosa que constata "la vocació internacional" del grup. En la trobada d'empresaris a la Seu d'Urgell, el president de la companyia ha assegurat que l'entrada a nous països es faria amb recursos propis i sense accedir a cap via de finançament extern.

Més continguts de