Economia 17/01/2017

Puig segella una alliança amb Luxasia per reforçar la presència a l'Àsia

La nova companyia conjunta començarà a operar el primer de febrer

Ara
2 min
Marc Puig, president de Puig, ha sigut ascendit A vicepresident del Cercle d’Economia.

BarcelonaEl grup català de perfumeria Puig ha posat en marxa una empresa conjunta –'joint venture'– amb Luxasia, companyia especialitzada en productes de bellesa de luxe, amb la finalitat de reforçar la seva presència al Sud-est Asiàtic.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En un comunicat, el fabricant català de perfumeria ha informat que l'empresa conjunta començarà a operar el pròxim 1 de febrer. Luxasia és una empresa líder a l'Àsia en 'retail' i distribució omnicanal, especialitzada en productes de bellesa de luxe.

L'acord suposa un "pas important" per al desenvolupament de les marques de Puig a l'Àsia, ha ressaltat el conseller delegat de Puig, Marc Puig. "Estem encantats de portar la nostra relació al següent nivell i esperem que aquesta sigui una col·laboració d'èxit", ha apuntat, mentre que el president de Luxasia, Patrick Chong, ha elogiat la innovació i la visió de negoci de l'empresa catalana.

Puig és propietària de les marques de perfums de Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne o Jean Paul Gaultier, entre altres, i el 2015 va sumar una facturació de 1.645 milions d'euros, un 9% més que en l'any anterior, si bé el seu benefici es va reduir un 28%, fins als 126 milions, per la compra de Jean Paul Gaultier. Els productes de Puig són presents a 150 països de tot el món.

Luxasia té 11 oficines i un equip de més de 2.000 treballadors a Singapur, Malàisia, Indonèsia, Filipines, Tailàndia, el Vietnam, l'Índia, la Xina, Hong Kong, Taiwan i Birmània, i ha establert 'joint ventures' amb algunes de les companyies més importants de bellesa del món, entre les quals s'inclouen Coty Group, Elizabeth Arden, LVMH Group i Yves Rocher.

A finals del maig passat, durant les jornades organitzades pel Cercle d'Economia a Sitges, Marc Puig ja va avançar que preparava la posada en marxa d'aquesta empresa conjunta a Singapur al costat d'un operador local amb la finalitat de cobrir aquest mercat i també el Sud-est Asiàtic, format per països com Malàisia, Filipines o bé Tailàndia.

Puig va assegurar que, fins ara, la seva empresa tenia una oficina comercial a Singapur en què treballen unes 30 persones, però va avançar que el 2017 volia operar des d'allà mitjançant una 'joint venture', una societat en la qual Puig tindria la "majoria", va precisar.

stats