Puig bat rècord de guanys tot i que manté la facturació

La companyia de moda i fragàncies obté uns beneficis de 242 milions el 2018

L'empresa familiar de moda i fragàncies Puig va tancar el 2018 amb unes xifres similars a les de l'any anterior. Les vendes es van tornar a quedar fregant els 2.000 milions d'euros (1.933), dos milions menys que el 2017. "Si es deixessin sense efecte el tipus de canvi i les modificacions en la normativa comptable, el creixement hauria sigut del 5%", ha assegurat el president executiu de la companyia, Marc Puig, aquest dijous.

Pel que fa al benefici net sí que va augmentar un 6% arribant als 242 milions d'euros. Del total de vendes, un 14% van ser a Espanya i el 86% restant a la resta del món, del qual un 41% eren de mercats emergents, és a dir, fora de la Unió Europea i Nord-Amèrica.

Tot i que s'hagi mantingut la facturació, l'objectiu de l'empresa catalana és arribar als 3.000 milions d'euros el 2025, primer potenciant les seves marques Paco Rabanne i Carolina Herrera, i en segon lloc adquirint i potenciant companyies locals del sector de la bellesa per ajudar-les a créixer a escala local i internacional. És el cas de Granado al Brasil, de Loto del Sur a Colòmbia i Kama Ayurveda a l'India

En fragàncies la marca Paco Rabanne és la quarta a nivell mundial  mentre que Carolina Herrera es situa en l'onzena posició i primera a llatinoamèrica. "Volem que cada marca arribi als 1.000 milions de facturació", ha explicat Puig.

Altres marques que formen part de la cartera de Puig són Nina Ricci, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon's i l'Artisan Parfumeur, a més de llicències com Prada, Christian Louboutin, Comme des Garçons, i fragàncies Lifestyle, en la qual s'inclou la marca Antonio Banderas.

Més continguts de