Economia 25/08/2012

Recoder: "Ryanair és una bona empresa, però se l'ha de lligar curt perquè té tendència a anar a la seva"

El conseller de Territori assegura que el futur de l'aeroport de Girona "està garantit" i que no cediran en l'acord que tenen amb l'aerolínia

Acn
2 min

GironaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha assegurat aquest dissabte a l'ACN que no cediran en l'acord al qual van arribar amb Ryanair per garantir les operacions a l'aeroport de Girona. Si l'aerolínia no arriba als 3 milions de viatgers, el Govern la penalitzarà econòmicament. És a dir, li reduirà l'aportació. Per donar força a la seva postura, el conseller ha estat contundent. "Ryanair és una bona empresa, però se l'ha de lligar curt perquè té certa tendència a anar a la seva", ha afirmat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tot i la reducció de rutes de Ryanair per a l'hivern a l'aeroport de Girona, Recoder assegura que el futur de la infraestructura "està garantit" i referma la convicció del Govern d'aixecar-hi un baixador per al TAV. Aquest hivern, l'aerolínia de baix cost irlandesa mantindrà només 21 rutes a l'aeroport de Girona. Això situa la reducció de vols com la més gran dels darrers anys. Entre d'altres, es perdran connexions amb capitals europees com ara Londres, Brussel·les i Dublín, i altres vols com el Girona-Madrid (aquest darrer, per discrepàncies amb Aena per les taxes).

Entre octubre i març de l'any vinent, Ryanair operarà 78 freqüències setmanals des de Vilobí d'Onyar. Sobretot, amb països com Itàlia o Alemanya. Encara que l'operativa de vols no està tancada, i es pot incorporar alguna ruta més a darrera hora, el cert és que la situació dificulta que s'arribi als 3 milions de viatgers al cap de l'any, xifra que Ryanair va pactar amb el Govern.

La Generalitat, però, ja adverteix que estarà amatent i que, sobretot, no cedirà. "Ryanair té un compromís signat amb la Generalitat per a la promoció de l'aeroport de Girona, que ha de complir; i si no ho fa, això implica penalitzacions econòmiques", assegura el conseller de Territori i Sostenibilitat.

Per a Recoder, de fet, aquesta clàusula és la gran diferència amb l'acord que l'aerolínia havia rubricat amb l'anterior tripartit. "Com a Govern, tenim l'obligació de garantir que compleixin els seus acords, i allò que Ryanair no transporti a Girona, perquè el mercat ha baixat, implicarà que no rebi una part de les compensacions que havia de percebre", ha afirmat el conseller.

El baixador del TAV, decisiu

Recoder ha subratllat la voluntat de la Generalitat d'aixecar-hi un baixador per al TAV. "És molt important, el Govern de la Generalitat el té planificat i és un element decisiu perquè l'aeroport de Girona no s'hagi de preocupar mai més pel seu futur",ha dit el titular de Territori i Sostenibilitat. El baixador del TAV a l'aeroport de Girona, del qual ja se'n redacten els projectes, es vol situar a l'espai d'avançament de trens (PAET), que es troba a uns dos quilòmetres de l'aeroport.

stats