Roomonitor crea ‘l’espia català’ per controlar els pisos turístics

El producte s’inclou dins l’anomenat internet de les coses (IoT), perquè el sensor connectat directament al telèfon mòbil truca automàticament al propietari del pis turístic si se sobrepassa el llindar de soroll

“És recerca i desenvolupament (R+D) 100% catalana”, explica Nacho Suárez, un dels socis fundadors de Roomonitor, una companyia que s’ha proposat acabar amb els molestos sorolls dels pisos turístics. Tres socis, Eduardo i Nacho Suárez, juntament amb Marc Polo, van crear aquesta empresa fa uns mesos. Ells mateixos són propietaris de pisos turístics i coneixen els problemes del sector. L’aplicació consta d’un sensor que s’utilitza per alertar els propietaris quan en un pis turístic és a punt de superar els límits permesos de soroll.

El producte s’inclou dins l’anomenat internet de les coses (IoT), perquè el sensor connectat directament al telèfon mòbil truca automàticament al propietari del pis turístic si se sobrepassa el llindar de soroll. A més, tant el hardware com el software estan íntegrament desenvolupats a Catalunya, ressalta Nacho Suárez. Per desenvolupar el sistema van invertir 50.000 euros i ara ja han venut 1.300 aparells a Barcelona i 2.000 a la resta de l’Estat, a més d’haver entrat en altres mercats turístics com Anglaterra, Malta, Holanda i Andorra, perquè “les molèsties que creen els apartaments turístics no és un problema exclusiu de Barcelona”, explica Suárez. “És un problema global”, indica. Aquest soci assegura que l’objectiu és acabar l’any amb més de 3.000 aparells instal·lats, cosa que suposarà una facturació superior als 350.000 euros.

L’aparell s’activa a través del reconeixement de patrons per calcular quan s’arribarà al que es considera soroll inacceptable. Aleshores automàticament el propietari rep una trucada d’alerta, que li permet evitar les molèsties als veïns. El producte, però, ja ha evolucionat i a Barcelona ha afegit un servei anomenat “salvavides”. Quan el propietari no pot -o no vol- desplaçar-se fins al pis després de rebre l’alerta, Roomonitor envia un recepcionista propi, que serà l’encarregat de resoldre qualsevol problema.

Recerca

L’èxit ja fa pensar als socis en nous desenvolupaments per al sector turístic. De fet, els tres socis i tots els empleats, menys un comercial, són enginyers que volen desenvolupar més productes de l’internet de les coses per al sector turístic, tant d’apartaments com d’hotels, per ajudar a millorar-ne la gestió.

Més continguts de