Economia 19/10/2017

Ryanair signa la pau amb eDreams i Google en les denúncies per publicitat enganyosa

L'aerolínia havia criticat que les plataformes alteraven el preu final dels seus vols

Paula Solanas
2 min
Captura de pantalla del subdomini d'eDreams que Ryanair considera deslleial.

BarcelonaRyanair ha decidit posar fi aquest dijous a les disputes legals amb l'agència de viatges 'online' eDreams i amb Google, a qui acusava de fer publicitat enganyosa dels vols de l'aerolínia als seus portals digitals. El 2015 la irlandesa va portar davant el Tribunal Superior de Justícia d'Irlanda totes dues empreses per aquesta qüestió i un any enrere ja ho havia fet només amb eDreams.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons havia explicat Ryanair, "el primer preu que els usuaris veuen a eDreams no és sempre el preu final a disposició del consumidor per als vols de Ryanair". L'aerolínia criticava que aquesta pràctica consistia a mostrar la tarifa d'un vol que "en realitat no existeix", tot promocionant tarifes més baixes que les reals i que, un cop l'usuari estava a punt de fer el pagament, hi afegia un càrrec addicional "manipulat, cosa que feia que el preu final fos molt més alt que les tarifes".

No obstant això, Ryanair, Google i eDreams han confirmat que han arribat a un acord per posar fi a aquests procediments legals amb un acord que, segons totes tres parts, "beneficiarà els consumidors de tot Europa". Tot i així, les companyies han al·legat que les condicions d'aquest pacte són confidencials i, per tant, es desconeix si han arribat a un acord econòmic per deixar enrere aquesta batalla legal.

El director de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, ha assegurat que la 'low cost' "seguirà oferint als clients les tarifes més baixes d'Europa" i ha donat la benvinguda a aquestes mesures, ja que "garantiran la transparència amb relació a la publicitat 'online' de tarifes aèries". Així doncs, el directiu ha anunciat que farà una aposta pels anuncis a la plataforma de Google AdWords, però no s'ha referit a l'agència de viatges en línia amb oficines a Barcelona.

Treva després de dos anys enfrontats

D'altra banda, un portaveu de Google va afegir que els "complau" haver arribat a un acord amb Ryanair i eDreams, i va assegurar que la tecnològica té "polítiques clares" sobre el tipus d'anuncis que permet a les seves plataformes. En aquest sentit, va refermar que es compromet a aplicar-les per "servir millor els consumidors".

Finalment, el responsable d'afers externs d'eDreams, Robert McNamara, va afirmar que l'empresa està "satisfeta" amb la resolució i va destacar que el seu servei "és per al benefici dels nostres clients". "Esperem que aquest acord ens permeti a tots concentrar-nos a proporcionar encara més valor i servei als viatgers europeus", va afegir.

stats