AUTOMOCIÓ
Economia 17/02/2011

Els fabricants de cotxes estudien boicotejar el Saló de l'Automòbil de Barcelona

La patronal Anfac s'indigna per la nova normativa espanyola que regula la xarxa comercial i diu que perillen les inversions a les fàbriques

Elena Freixa
2 min
El Saló de l'Automòbil de Barcelona

BarcelonaEl president de la patronal espanyola de fabricants de vehicles Anfac, Francisco Javier García Sanz, ha anunciat avui que les marques que integren l'associació es replantejaran si assisteixen al Saló de l'Automòbil de Barcelona arran de la normativa aprovada al Congrés que modifica la relació entre fabricants i venedors de vehicles.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

García Sanz ha expressat la "indignació" de tot el sector davant una llei que ha assegurat que és del tot inoportuna i injusta, fins al punt que ha afegit que obligarà els fabricants de cotxes a reconsiderar "algunes accions en el sentit de la inversió", entre elles la participació al saló català, que està programat pel proper mes de maig.

"Estan en risc greu les inversions ja assignades i les possibles futures en la indústria del automòbil a Espanya", ha alertat. S'ha referit a que és un error plantejar la relació amb la xarxa de distribució com una lluita entre forts i febles i ha assegurat que la crisi, que afecta a tot el sector, ha de superar-se amb mesures consensuades.

El president d'Anfac ha demanat una reunió urgent amb el president de la Generalitat, Artur Mas, ja que tant CiU com PP van donar el seu suport a l'esmena que abans d'ahir va aprovar el Congrés dels Diputats dins la Llei d'Economia Sostenible. "Ens sentim traïts", ha afegit el president de l'associació.

La nova norma és transitòria i estarà vigent fins que arribi la llei reguladora de la relació fabricant-venedor, d'àmbit europeu. L'esmena aprovada preveu, per exemple, que els venedors d'automòbils puguin retornar als fabricants els vehicles nous que no hagin pogut vendre en el termini de 60 dies, tenint dret a que la marca els retorni l'import avançat.

A més a més, també inclou l'obligació que la marca indemnitzi el venedor en cas de cancel·lar el contracte per aspectes com les inversions realitzades, clientes generats i personal acomiadat per la mesura.

stats