Seat registra el millor primer semestre de la història amb un benefici de 130 milions

Els resultats milloren un 41% interanual a causa del fort augment de vendes

La firma automobilística catalana Seat, propietat del grup Volkswagen, va registrar uns beneficis de 130 milions d'euros durant el primer semestre del 2017. Aquests resultats suposen el millor primer semestre de la història de la companyia i un fort augment dels guanys respecte al mateix període de l'any passat. Durant els sis primers mesos del 2016, Seat va guanyar 93 milions d'euros, un 41% menys que ara.

Seat ha explicat que aquests resultats es deuen a la dinàmica positiva en què es troba la marca en termes financers. A més, la firma assegura que "s'està entrant en una fase de creixement per avançar al següent nivell".

Seat dispara els seus beneficis el 2016

La companyia que presideix Luca de Meo ha recordat que enguany fins ara s'han superat les previsions comercials i té previst augmentar les inversions en R+D per desenvolupar nous models.

Un semestre rècord en vendes

Els resultats de la firma automobilística espanyola també creixen, en part, pel fort augment de les vendes durant aquest primer semestre. Seat va vendre, de gener a juny d'aquest any, un total de 246.500 vehicles arreu del món, un 14% més que el mateix període de l'exercici anterior. La marca no registrava xifres com aquestes des del 2001.

A Espanya, Seat és la marca que més cotxes ven. Aquest any, l'automobilística ja ha venut 54.100 cotxes a tot el territori espanyol, un 21% més que l'any anterior. Segons la mateixa marca, els models Ibiza i León encapçalen les vendes per model, i tots dos es troben entre els cinc vehicles més venuts a particulars de l'Estat.

L'èxit de la matriu Volkswagen

La matriu de Seat, el grup Volkswagen, ha disparat els seus beneficis durant aquest primer semestre. El grup alemany ha registrat un benefici net de 6.474 milions d'euros, xifra que suposa un augment del 87% en comparació amb els sis primers mesos del 2016.

L'escàndol del Dieselgate, que van destapar les autoritats mediambientals americanes l'any 2015, ja és aigua passada pels resultats de Volkswagen. El grup alemany va vendre 10,3 milions d'unitats a escala global l'any passat i va desbancar Toyota com a líder mundial en venda d'automòbils. La marca japonesa va vendre el 2016 un total de 10,2 milions d'automòbils.