Economia 15/11/2016

Seat vol obrir una botiga emblemàtica a Barcelona

El fabricant vol estrènyer la vinculació amb Barcelona per rellançar la marca

Natàlia Vila
2 min
La nova botiga de Seat serà en un lloc cèntric i emblemàtic de la ciutat

BarcelonaSeat vol reforçar la seva vinculació amb Barcelona per mantenir el ritme de vendes. El fabricant està buscant un gran local al centre de la capital catalana per obrir una 'flagship store', una botiga emblemàtica, de l'estil d'altres marques de moda, que li permeti apropar-se més al ciutadà. La companyia té clar el concepte i ara comença a buscar ubicacions, així ho ha explicat el president de Seat, Luca de Meo, a la 31a trobada del Sector de l'Automoció que organitza Iese.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha concretat la companyia, la idea és muntar una local que barregi el concepte de concessionari i botiga, que permeti als clients que la visitin gaudir d'experiències i esdeveniments amb la marca més enllà de si l'objectiu final és -o no- comprar un cotxe. Seat admet que vol que sigui una botiga emblemàtica i per això la preferència és situar-la en algun dels carrers comercials més cèntrics i exclusius de la ciutat, que tenen més tràfic de persones, evitant -això sí- els carrers de només vianants.

Barcelona no és l'única vinculació que Seat vol reforçar. Durant la seva conferència, De Meo ha fet diverses referències a Espanya. Assegura que vol tornar a convertir Seat en una marca que senti "l'orgull espanyol": "Així és com se sentien les famílies espanyoles els anys 60, quan el cotxe era com la mascota o la sogra, que te'ls enduus a tot arreu" ha dit De Meo.

El futur, la connectivitat

La jornada també ha servit per que les marques deixin clar els seus reptes de futur. Tots els fabricants que hi han participat –Seat, Nissan i Ford fins ara– han posat especial èmfasi en la connectivitat, i en la conversió dels vehicles cap a un aparell més amb el qual "el client interaccioni com a usuari i no com a propietari", ha dit De Meo, de Seat. El vicepresident de Nissan a Europa, Frank Torres, també ha reivindicat la seva marca com la primera a introduir el vehicle elèctric i ha demanat més ajudes públiques –ara que s'ha acabat el PIVE– per tirar endavant aquest tipus de models.

L’associació espanyola de fabricants, l’Anfac, també s’ha marcat reptes. Durant el marc de les mateixes jornades han explicat que tenen l’objectiu d’arribar als tres milions d’unitats fabricades l'any que ve. Aquest 2016 preveuen tancar l'any amb 2,8 milions de cotxes al mercat.

stats