Economia 22/02/2018

Seat transformarà el 20% dels seus concessionaris en punts de venda Cupra

L'automobilística anuncia set nous models i espera doblar les vendes d'esportius en tres anys

Natàlia Vila
2 min
Seat ha presentat a Terramar el nou Cupra Ateca, la versió esportiva del seu exitós totterreny urbà

Sant Pere de RibesSeat ha presentat oficialment aquest dijous la seva nova marca independent Cupra. L'automobilística vol impulsar el seu mercat en aquest segment "poc explotat" amb models esportius que se situaran entre els vehicles de massa i els 'premium'. Per aconseguir-ho, el president de la companyia, Luca de Meo, ha anunciat que durant les pròximes setmanes es reunirà amb la seva xarxa de concessionaris amb l'objectiu que un de cada cinc -entre 250 i 300 establiments- es converteixin en punts de venda especialitzats de Cupra.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tot i que la direcció no ha donat dades d'inversió en aquest nou projecte, la companyia ha anunciat que fabricarà fins a set nous models de Cupra a partir del 2018 i que la nova marca independent també s'endinsarà en els models elèctrics a partir del 2020. En l'acte d'avui la companyia ja ha mostrat tres d'aquests nous models: el Cupra Ateca, el Cupra RST (una evolució del seu èxit de vendes León) i un altre model especial pensat per a curses de competició.

Amb aquesta nova estratègia de mercat, la companyia, que el 2017 ha batut el seu rècord de vendes per cinquè any consecutiu, espera duplicar les vendes dels seus models esportius en tres anys: actualment només representen el 2% del total, amb 10.000 vehicles venuts l'any passat.

Cupra busca seu a Barcelona

De Meo també ha avançat que l'emancipació de Cupra respecte de Seat implica que l'automobilística busca una nova seu per instal·lar-hi les seves oficines centrals i ubicar l'equip que dissenyarà i desenvoluparà la nova marca: "Busquem un edifici per instal·lar-hi les oficines centrals, que sigui a Barcelona o als voltants", ha assegurat De Meo.

La companyia ha fet la presentació oficial de la seva nova marca a l'antic circuit de Terramar, a Sant Pere de Ribes, davant de centenars de mitjans internacionals. Cupra, que continuarà depenent 100% de Seat, tindrà, doncs, un nou edifici, un equip i un logotip diferenciat i punts de venda especialitzats. A més, segons ha explicat el vicepresident i responsable de vendes, Wayne Griffiths, la companyia no es dedicarà només a la fabricació de cotxes, sinó que també es generarà una "comunitat sencera, amb marxandatge i complements de moda i accessoris per als clients".

D'aquesta manera, la marca pretén arribar a un perfil de clients que fins ara "no compren Seat", més joves, amb poder adquisitiu i interessats pel món del motor, l'esport i la sofisticació, segons han explicat els directius.

stats