Seat dispara un 37% les vendes al setembre

Entre el gener i el setembre millora les vendes un 9,4% i bat el seu rècord històric

Seat va entregar 43.200 cotxes el mes de setembre, una xifra un 37% superior a la del mateix mes de l'any passat, segons ha informat aquest dimarts la companyia de Martorell. Des de principis d'any, l'empresa automobilística ha venut 454.800 unitats, un 9,4% més que en el mateix període del 2018, i bat així el seu rècord històric de vendes entre el gener i el setembre.

La companyia reconeix que una part del fort creixement del mes de setembre es deu al fet que l'any passat, en aquest mateix mes, va entrar en vigor la nova normativa d'emissions WLTP, que va disparar les vendes els dos mesos anteriors però les va fer baixar al setembre.

No obstant això, les vendes del setembre d'aquest any també superen de llarg les del setembre del 2017, quan es van assolir les 39.800 unitats.

En el període del gener al setembre, Seat ha batut el seu rècord de vendes en quatre dels seus nou principals mercats. Alemanya és el primer mercat de la companyia automobilística, i hi ha venut 104.100 cotxes, un 15,2% més. A Espanya, el segon mercat, el creixement és molt més moderat, del 0,9%, amb 86.600 unitats venudes.

Quant al Regne Unit, el tercer mercat, les vendes han assolit les 54.900 unitats, amb un creixement del 8,7%; a França s'han venut 27.900 cotxes, un 19,1% més; i a Itàlia se n'han venut 20.400, amb un increment del 25,7%. L'augment també és significatiu a Mèxic, amb 18.300 cotxes venuts, un 6,8% més.

Cupra creix un 75%

Respecte a Cupra, la segona marca de Seat, les vendes han augmentat un 75,1% entre el gener i el setembre respecte al mateix període de l'any anterior, fins a assolir les 18.700 unitats, especialment per l'impuls del model Cupra Ateca.

El vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, destaca que s'està a punt d'aconseguir un creixement de dos dígits en vendes el 2019 i que l'empresa aconsegueix "guanyar quota de mercat". Segons Griffiths, l'objectiu és mantenir el ritme de vendes durant la resta de l'any "i aconseguir un nou rècord de vendes malgrat l'entorn cada cop més incert".

Més continguts de