Economia 31/05/2016

Els guanys de Seat escalen un 64% tot i el descens d'ingressos

L'empresa factura menys cotxes fins al març per les obres a la línia del Ibiza però el pla de retallada de costos augmenta els marges

Elena Freixa
2 min
El comitè executiu de Seat a la presentació de resultats a Martorell

BarcelonaSeat comença l'any amb més guanys tot i la caiguda dels ingressos fins al març. El fabricant automobilístic, que forma part del grup Volkswagen, va obtenir un benefici brut de 54 milions en el primer trimestre, un 64% més que en el mateix tram del 2015, quan va guanyar 33 milions. L'empresa va aconseguir per segon any consecutiu tancar el primer trimestre en positiu, una fita que abans no havia assolit des del 2001.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La millora dels resultats es va donar tot i el descens d'ingressos. La facturació de la companyia fins al març va ser un 5% inferior a la de fa un any i es va situar per sobre dels 2.000 milions d'euros.

Aquests ingressos no equivalen a una caiguda de vendes a client final (on Seat va resistir un 0,2% per sobre que fa un any) sinó que reflecteixen els cotxes produïts i facturats a la xarxa de vendes, per exemple, a importadors. Seat ha explicat que les obres a la línia 1 de la p'lanta de Martorell han penalitzat la facturació perquè s'han produït menys unitats de l'Ibiza els darrers mesos.

La facturació de Seat també comptabilitza les unitats de l'Audi Q3 que l'empresa 'ven' a la firma alemanya perquè es fabriquen a la seva planta de Martorell. Entre el gener i el març, Seat va vendre un 8% menys de Q3, un total de 127.000 unitats.

L'empresa que dirigeix Luca de Meo ha explicat que l'augment dels guanys s'explica pel pla de reducció de costos que ha posat en marxa Seat, així com també per la demanda més elevada dels seus models León i Ibiza, així com també de l'Alhambra.

El president de Seat, Luca de Meo (esquerra) i el vicepresident d'R+D, Matthias Rabe. SEAT

La marca està en ple llançament d'un nou model, el totterreny urbà Ateca, amb el qual confia incrementar encara més la rendibilitat, ja que es ven a un preu mitjà més alt que l'Ibiza i el León i es fabrica a la República Txeca –a la planta de Skoda–. Les primeres unitats es distribuiran al juny, tot i que les vendes ja han començat.

Seat va aturar la sagnia de pèrdues el 2015

Volkswagen guanya un 20% menys

El grup alemany Volkswagen va tenir una ensopegada en el primer tram de l'any amb uns guanys nets d'un 20% inferiors als del 2015. El benefici va ser de 2.306 milions, castigat per la caiguda de les vendes i pels efectes negatius del tipus de canvi. De fons hi ha la crisi interna que travessa el grup alemany fruit de l'escàndol de les emissions (el Dieselgate).

El president del grup, Matthias Müller, ha valorat els resultats com a "respectables", tenint en compte les complicacions que té al davant. La companyia, ha reconegut el directiu, ha estat immersa en aquests darrers mesos en la seva particular lluita per mitigar les conseqüències de l'escàndol dels dièsel.

stats