Economia 26/03/2017

Seat invertirà més de 1.000 M€ fins al 2020 en noves tecnologies per reduir emissions

Una gran part dels diners es destinaran a comprar tecnologies del Grup Volkswagen, segons el vicepresident de l'automobilística de Martorell

Europa Press
3 min
La cúpula de Seat en la presentació de resultats del 2016.

BarcelonaSeat afronta els pròxims quatre anys amb el repte d'adaptar-se a les normatives cada vegada més exigents de la Unió Europea (UE) per reduir emissions, la qual cosa l'obligarà a un desemborsament d'inversions superiors als 1.000 M€ per adquirir i desenvolupar noves tecnologies.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El vicepresident de finances de l'automobilística, Holger Kintscher, ha detallat en una entrevista d'Europa Press que les inversions en aquestes noves tecnologies –com l'electrificació, els híbrids i la millora del dièsel i la gasolina– aconseguirà els "tres dígits en milions d'euros" fins a l'any 2020, sobretot per adquirir innovacions desenvolupades pel Grup Volkswagen.

30 anys esperant un Seat català"El risc més gran actualment és complir totes les normatives d'emissions de la Unió Europa. Els polítics ens han encarregat una tasca molt difícil. És un repte, però hem d'afrontar-lo i solucionar-lo", ha argumentat, i s'ha mostrat convençut que Seat serà capaç de fer-ho.

El directiu ha assenyalat que el consorci alemany serà qui faci les principals inversions i desenvolupaments d'aquestes noves tecnologies, però Seat ha de ser capaç de finançar-ho. "És un tracte just, si Volkswagen se n'encarrega, que paguem perquè ho facin, no és un regal".

Kintscher és vicepresident de finances de Seat des de fa sis anys, quan la companyia de Martorell passava per una profunda crisi, amb unes pèrdues que van arribar a gairebé 150 M€ el 2013 i que es van reduir a més de la meitat l'any següent fins a aconseguir un benefici de 6 M€ el 2015 i un rècord de 903 M€ l'any passat –tenint en compte que s'hi inclouen 671 M€ de plusvàlues per la venda de la filial VW Finance a Volkswagen AG.

El directiu ha admès que l'ànim general a Seat ara fa sis anys era molt negatiu. "Podies tenir la idea que tothom estava deprimit, que ningú pensava en el futur de Seat", fins que el 2012 va sortir al mercat la generació actual del León, que ha resultat un èxit que va ajudar a capgirar la situació.

"Va haver-hi un moviment complet en el conjunt de la companyia, va ser un gran èxit, i tothom va canviar d'actitud i va remar en la mateixa direcció", ha afegit, i ha assenyalat que es va produir una gran millora de processos i reducció dels costos.

"Encara que les xifres eren vermelles, vèiem la llum al final del túnel", ha explicat, i ha afirmat que la retallada en costos i l'increment de vendes i marges han estat la clau de la millora, amb els resultats més positius de la història de la companyia el 2016.

Després del nou León, que va representar el punt d'inflexió, Kintscher ha destacat el gran pas que ha suposat el llançament de l'Ateca, el primer SUV de Seat, al mercat des de l'estiu de l'any passat: "Ha estat molt ben rebut en tots els mercats. No m'hauria imaginat mai uns temps d'espera tan llargs per a un Seat com els que tenim amb l'Ateca".

Ha assegurat que tant l'Ateca com l'Arona –el seu germà petit, que es llançarà durant la segona meitat d'aquest any– i el SUV més gran que es va anunciar aquesta setmana contribuiran a mantenir la "rendibilitat sostenible" de la marca. Ha afirmat que el nou vehicle totcamí, que es fabricarà a Alemanya, atraurà un tipus de client nou per a Seat, amb més poder adquisitiu, la qual cosa comportarà un increment dels marges.

stats