Economia 09/01/2014

Seat tanca el 2013 amb les millors vendes des de l'inici de la crisi

L'any passat va vendre un 10% més de cotxes, fins a arribar a les 355.000 unitats, la xifra més alta en cinc anys

Efe
2 min
Jürgen Stackmann, nou president de SEAT

BarcelonaL'automobilística Seat va vendre 355.000 unitats el 2013, cosa que suposa un augment del 10,6% de les seves vendes respecte al tancament de l'any anterior i la xifra més alta dels últims cinc anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En un comunicat, la companyia ha destacat la "reconquesta d'Europa" de l'automobilística, que el 2013 va registrar un augment de vendes del 9,4%, fins a 273.200 unitats, malgrat ser un exercici de contracció per al sector.

Seat va vendre 58.900 cotxes a Espanya, fet que suposa un augment del 6%, una xifra que se situa per damunt de l'evolució del mercat, on les vendes van créixer un 3,3% de mitjana. A Alemanya, el seu principal mercat, Seat va facturar 76.600 vehicles, un 20,3% més que el 2012, i es va situar com la marca generalista que més va créixer al país germànic durant aquest exercici.

La companyia amb seu a Martorell (Baix Llobregat) també va créixer al Regne Unit, Suïssa i Dinamarca al llarg de 2013, amb augments de vendes del 17, el 5,2 i el 37,6%, respectivament.

Fora del continent europeu, Seat va créixer un 13% gràcies a la seva empenta en zones com el nord d'Àfrica, el Pròxim Orient i Centreamèrica.

El model amb més sortida a tot el món durant el 2013 va ser el León, amb un increment del 44% i més de 102.000 unitats venudes, amb la qual cosa la companyia confia a mantenir la bona marxa d'aquesta línia per al 2014. "El 2014, malgrat les dificultats que encara persisteixen a l'entorn econòmic, seguirem treballant dur per continuar progressant", ha assegurat el president de la companyia, Jürgen Stackman.

Precisament, aquesta setmana Seat ha anunciat que ha deixat d'aplicar l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que va aprovar el setembre passat per a les línies de producció de la fàbrica de Martorell (Baix Llobregat).

La companyia, que pertany al grup Volkswagen, pretén mantenir aquesta suspensió durant tot el 2014 a causa de l'augment de la càrrega de treball.

stats