Economia 13/03/2014

Seat descarta sortir de pèrdues abans del 2018

El fabricant del grup Volkswagen va retallar només un 2,5% els números vermells el 2013, que van ser de 152 milions

Europa Press
2 min
Seat deixa d'aplicar l'ERO temporal per la millora de les vendes

BerlínL'horitzó dels guanys s'allunya per a Seat quatre anys més i la companyia, del grup Volkswagen reconeix que tindrà pèrdues almenys fins al 2017, segons ha dit el president del consell d'administració de l'empresa, Francisco Javier García Sanz. Seat va registrar unes pèrdues de 152 milions durant el 2013, només un 2,5% menys que l'any anterior.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

García Sanz, que ha fet aquestes declaracions en el marc de la conferència anual de resultats del consorci a Berlín, ha defensat que Seat és la firma que més ha crescut de la companyia, tot i que "malauradament" continuarà en números vermells i els primers guanys no arribaran fins al 2018.

El també responsable de compres del grup Volkswagen ha mantingut el silenci respecte als plans de fabricació d'un nou totterreny urbà que Seat té dissenyat i llest per produir quan el consorci prengui una decisió. Si finalment tira endavant el projecte d'un nou totterreny –una hipòtesi que pren cos després que Volkswagen en presentés un prototip al Saló de Ginebra–, totes les fàbriques del grup pugnaran per atreure'l.

Segons García Sanz, totes les plantes de producció del grup tenen les mateixes possibilitats d'acabar fabricant el vehicle, que pertany a un segment interessant per a Seat.

La facturació va créixer

Les pèrdues de Seat es van reduir a un ritme més lent del que van millorar els seus ingressos. La marca va facturar 6.874 milions d'euros, un 6% més que durant el 2012.

Va vendre a tot el món 355.000 vehicles, un 10,6% més, que no va servir per aconseguir l'objectiu de sortir de les pèrdues durant el 2013, com preveia l'anterior pla estratègic que ara ha quedat substituït pel nou horitzó que allunya quatre anys més l'objectiu de la rendibilitat. Seat és l'única marca del grup Volkswagen en números vermells.

Per models, Seat va fabricar 145.041 unitats de l'Ibiza el 2013, un 9,8 % menys, mentre que el volum de fabricació de León va ser de 114.568 unitats, un 60% més.

La marca va fabricar 43.055 unitats de l'Altea/Toledo l'any passat, un 32% menys; 25.489 unitats del Mii, un 3,4 % menys; 19.990 unitats de l'Alhambra, un 3% més, i va acomiadar l'Exeo –que es va deixar de fabricar a l'estiu–, amb unes vendes de 4.681 unitats, un 58,4% menys.

García Sanz ha confirmat que la marca amb seu a Martorell no llançarà al mercat un substitut del seu model Altea, i ha destacat que en l'actualitat tant el món com les preferències dels consumidors estan canviant i cal dur a terme estratègies orientades a adaptar-se més ràpidament a les seves demandes.

stats