Economia 28/07/2016

Els models León i Alhambra impulsen els resultats de Seat

El fabricant de cotxes millora resultats gràcies a la reducció de costos i confia en acabar l'any amb beneficis

Paula Solanas
1 min
Luca de Meo: “Durant anys hem viscut d’esquena a la marca Barcelona i no sé per què”

BarcelonaSeat manté el camí cap a la rendibilitat i es mostra confiada a acabar l’any en positiu. El fabricant de cotxes va obtenir un benefici operatiu de 93 milions d’euros en el primer semestre de l’any, un 77% més respecte al mateix període del 2015, segons les dades presentades ahir pel grup alemany Volkswagen, propietari de la marca espanyola. La reducció dels costos i l’increment de les vendes dels models León i Alhambra, en un 8,2% i un 23,7%, respectivament, han sigut claus per a la millora dels resultats.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Seat va registrar una facturació estable de 4.485 milions d’euros, un 0,4% més que l’any passat. Les vendes de Seat a clients van créixer un 0,2% durant el primer semestre de l’any, amb un total de 216.800 vehicles. La marca que presideix Luca de Meo es mostra molt satisfeta amb els resultats del semestre, però recorda la necessitat de ser prudents amb el resultat anual.

Per al segon semestre, la companyia preveu augmentar les inversions, sobretot les relacionades amb els seus nous models, com el totterreny urbà Ateca. En tot cas, els resultats no acostumen a ser tan positius durant el segon semestre de l’any, perquè la fàbrica de Martorell deixa de produir a l’agost.

Volkswagen, per la seva banda, va patir en el segon semestre una davallada del 37% del benefici, fins als 3.579 milions. El grup es va mostrar satisfet amb els resultats, que arriben en plena digestió de l’escàndol del Dieselgate.

stats