Economia 07/03/2017

Seat s'enfoca cap al cotxe elèctric i connectat amb el dubte de qui en farà els components

Entre gener i febrer les vendes de Seat han augmentat un 13,6% respecte a l'any passat

Natàlia Vila
2 min
El president de Volkswagen, Matthias Müller, acompanyat del vicepresident d'I+D, el director de disseny de Seat, el president de Seat Luca de Meo i el vicepresident de producte de Seat.

Ginebra, SuïssaSeat ha definit la seva estratègia per als pròxims 8 anys. L'automobilística espanyola ha explicat aquest matí al Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra que la seva prioritat per al futur més proper passa pel cotxe connectat i elèctric. Així ho ha explicat el president de la companyia, Luca de Meo, que ha assegurat que "el cotxe elèctric de Seat arribarà en el moment just amb el producte correcte".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia no farà públics els seus resultats fins al 23 de març, però De Meo ja ha avançat aquest dimarts que la tendència és "molt positiva". També ha explicat que els primers dos mesos del 2017 les vendes han augmentat un 13,6% respecte al mateix període de l'any passat: "Des del 2008 que no teníem uns resultats tan bons", ha insistit De Meo. De fet, aquestes xifres situen Seat com una de les marques que més creix a Espanya i a Europa aquest any.

L'automobilística amb seu a Martorell enfoca els pròxims 8 anys en el cotxe connectat i elèctric. La prioritat és millorar la connectivitat dels vehicles i per aconseguir-ho Seat s'encomana a la seva matriu, Volkswagen, de qui espera aconseguir la tecnologia i el coneixement que li calen: "Volkswagen serà com un supermercat per a nosaltres", ha explicat aquest dilluns De Meo en una trobada informal amb els periodistes.

El que encara no està definit és qui fabricarà la tecnologia i els components necessaris per a aquests nous models: "Falta per saber quin paper jugaran les fàbriques de components", ha admès el president de Seat, que tampoc ha volgut concretar quins són els socis estratègics amb els quals s'associaran per aconseguir aquests productes. "El món digital és un ecosistema amb companyies molt grans i d'altres de molt petites; estem molt oberts i també tenim el centre tècnic, que s'ha d'encarar al futur", ha explicat de Meo.

L'automobilística també s'està reorganitzant per adequar-se a una línia elèctrica i -tal com va anunciar la setmana passada al Mobile World Congress- trauran el seu primer model endollable el 2019. De Meo ha admès que ara per ara "les vendes de cotxes elèctrics són homeopàtiques" però ha assegurat que aquests models viuran un primer auge el 2019 i un segon boom el 2025. Per això, davant les crítiques per la lentitud a l'hora de desenvolupar aquest tipus de cotxes a Seat, De Meo ha assegurat que arribaran al mercat en el moment oportú, tal com ha passat amb el seu totterreny urbà, l'Ateca, que ha estat un dels impulsors de les vendes (juntament amb l'Ibiza i el León).

Nous mercats fora d'Europa

Seat estudia obrir nous mercats fora d'Europa. Els directius de la companyia estudien l'opció de començar a vendre a països com l'Iran i Egipte, tot i que admeten que hi ha dificultats pel canvi de moneda. També pretenen millorar la seva presència a Sud-amèrica, Mèxic i el nord d'Àfrica.

El vicepresident de vendes de la companyia, Wayne Griffith, ha explicat que les sol·licituds de vehicles els permeten assegurar la demanda els pròxims mesos. La companyia, a més, ja està fabricant la nova generació del seu model més exitós, l'Ibiza, que arribarà al mercat al juny. El totterreny petit, l'Arona, trigarà una mica més, fins a finals d'any.

stats