Seat ratifica que va rebre "pressions" per marxar de Catalunya després de l'1-O

La marca va ajornar dos mesos la publicació del nom Tarraco per al nou model per evitar el boicot

Matías Carnero, president del comitè d'empresa de Seat, ha confirmat aquest dimarts les "pressions" perquè la companyia retirés la seu social de Catalunya després de l’1 d’octubre del 2017. Tal com va detallar l’ARA, Carnero ha apuntat directament a la Casa del Rei. Davant la comissió d'investigació del 155 al Parlament, que té per objectiu analitzar els efectes de l'aplicació d'aquest article de la Constitució a Catalunya, el representant de l'empresa automobilística ha negat que el rei Felip VI demanés personalment el trasllat de la companyia, però ha revelat que van ser advertits que en un acte celebrat per la institució uns dies més tard es va comentar la situació de Seat. "Va ser un acte en què van assistir alguns membres del consell d'administració de Seat, entre els quals l'exlíder del PP, Josep Piqué", ha explicat Carnero. "A partir d'aquí, cadascú pot fer les seves interpretacions".

Per a ell va ser efectivament un acte de pressió. "Què hi pinta parlar de Seat en un acte de la Casa del Rei? No hi veig el sentit", ha opinat el president del comitè d'empresa. Sigui com sigui, Carnero ha celebrat que al final no s'adoptés la decisió, però en la seva compareixença ha ratificat que uns quants directius de la companyia volien anar-se'n de Catalunya després del discurs reial del 3 d'octubre i que aquesta posició es va fer patent en els diversos gabinets de crisi que es van celebrar a l'empresa durant la tardor del 2017. "Gràcies a la pressió de la part social i a la posició del president, Luca de Meo, finalment es va aconseguir que la companyia no traslladés la seu social", ha recordat.

Els nous models, en joc

Més enllà d'això, Carnero ha detallat que els fets de l’1-O no van afectar en cap cas les vendes, tot i que al desembre es va notar un petit descens "després de la brutal campanya de comentaris en xarxes socials i mitjans de comunicació". De fet, segons recull l'ACN, el president del comitè d'empresa ha assegurat que es va aturar "un parell de mesos" el llançament del nom del nou Seat Tarraco per evitar el boicot a la resta de l'Estat perquè es tractava d'un topònim català. "Es va aturar el nom, però no la inversió en la producció del model", ha especificat Carnero.

"Que es traslladi la planta és impossible", ha conclòs. "El risc, que ja ens preocupava l'any 2017 i que ara ha tornat, és que Volkswagen no assigni nous models per la conflictivitat a Catalunya", ha avisat. Finalment, ha insistit que que cal seguretat perquè el conflicte els pot perjudicar a mitjà termini: "Podem perdre algun model pendent d'assignar d'aquí al 2025 i això comportaria una reducció dels llocs de feina".