Silence es planteja obrir una nova planta després de l’acord amb Seat

La marca de motos elèctriques supera les expectatives de producció i vendes

Silence, el fabricant català de motos elèctriques –que va rebre el premi Ignasi Pujol a l'emprenedoria atorgat per l’ARA–, ha cobert les seves expectatives fins al punt que ja es planteja obrir una nova fàbrica, segons el seu conseller delegat, Carlos Sotelo. Les instal·lacions de Molins de Rei, on es fabriquen les motos, han quedat petites, especialment després que Seat hagi triat Silence perquè fabriqui la primera moto que comercialitzarà la marca de cotxes de Martorell.

Sembla que Silence ha fet diana amb el seus productes: motos elèctriques per a empreses de sharing, per a flotes i per a particulars. Darrere hi ha el projecte personal i empresarial del conseller delegat de la companyia, l’expilot Carlos Sotelo, que ha comptat amb socis de la qualitat de La Caixa i Repsol. Sotelo ha vist ara com les perspectives de creixement es disparen. L’empresa s’ha convertit en el líder europeu de les motocicletes –no ciclomotors– elèctriques. Amb 10.000 unitats lliurades aquest any, l’empresa fabricava fins fa uns mesos el seu model S02, dedicat bàsicament a empreses compartides –sobretot Acciona– i a flotes, com Correus i algunes policies locals i ajuntaments. Però aquest mateix any ha fet el llançament de la S01, el model per a particulars. Del mes de setembre a finals d’any s’hauran lliurat ja 700 unitats.

Tecnologia catalana

La companyia té un departament de R+D a Esplugues, on s’ha dissenyat la moto i s’han desenvolupat el 99% dels seus components, fets majoritàriament per proveïdors espanyols. Les motos es munten ara a Molins de Rei i, si es troben els terrenys i el capital per aixecar una nova planta, podria quedar com a centre de muntatge de les bateries. La bateria és clau en la motocicleta elèctrica, i Silence ha desenvolupat el seu propi model, la bateria més gran del sector, que dona al vehicle una autonomia de més de 100 quilòmetres. Però, a més, té un gran avantatge: es pot carregar al marge de la moto, perquè és extraïble, i té rodes per transportar-la.

L’empresa ha començat a desplegar les seves botigues (pròpies i franquiciades), on els usuaris, en comptes de tenir una bateria en propietat, podran tenir-la en lloguer i canviar la gastada per una de carregada en menys temps del que costa repostar gasolina en una moto convencional.