ECONOMIA
Economia 30/01/2012

Spanair recol·locarà 83.000 clients aquesta setmana

Aquest dilluns, es veuran afectats més de 15.000 passatgers. A hores d'ara, ja s'han presentat més de 2.000 reclamacions a Aena i l'oficina de Consum de la Generalitat a l'aeroport del Prat

Ara / Agències
2 min
Vols cancel·lats / ACN

BarcelonaSpanair haurà de recol·locar en avions d'altres companyies més de 83.000 passatgers que tenien bitllets per volar en algun dels 878 trajectes programats fins el proper divendres. Uns 51.000 passatgers havien de desplaçar-se en els 530 vols que operaven des de Barcelona. Els clients afectats han presentat més de 2.000 reclamacions a Aena i l'oficina de Consum de la Generalitat a l'aeroport del Prat, segons les dades de l'ens públic.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons dades de la companyia, a partir d'ara el nombre màxim de passatgers afectat pel cessament d'operacions de l'aerolínia serà aquest dilluns, amb un volum total de 15.386 persones, 8.800 dels quals havien de passar per Barcelona. Per dimarts, dimecres i dijous la companyia calcula que el passatge afectat es mourà al voltant del 11.000 mentre que divendres s'enfilarà fins els 12.700.

En número de vols, Spanair en tenia 143 programats per aquest dilluns, 117 per dimarts; 124 per dimecres; dijous 134 i divendres 144. De tots aquests i per orde, des de Barcelona se n'havien d'operar 85, 71, 70, 80 i 88.

Més de 15.000 avui

15.386 persones no podran volar aquest dilluns amb la companyia. Aquesta deixa d'operar aquest dilluns 143 vols, dels quals 85 són d'arribada o sortida a Barcelona amb un total de 8.860 passatgers. Dels 83.006 passatgers que tenien bitllets per viatjar amb Spanair, amb 878 vols aquesta setmana, 51.333 havien de desplaçar-se amb els 530 vols que operaven a Barcelona. Els passatgers afectats aquest dimarts seran 11.102 -7.113 a Barcelona-, dimecres 11.102 -7.113 dels quals, al Prat-, dijous són 10.754 amb 6.431 a l'aeroport català i divendres s'enfila fins als 12.773 amb 8.091 a Barcelona.

Canvi legal "urgent"

L'organització de consumidors Facua ha demanat un canvi legal "urgent" que obligui les companyies aèries, i altres empreses del sector serveis, a dipositar fiances perquè els usuaris puguin recuperar els seus diners i cobrar les corresponents indemnitzacions en cas de fallida. Facua considera imprescindible impulsar aquesta reforma, que ja apliquen, per exemple, les agències de viatges.

A tot això, el ministeri d'Exteriors i Cooperació va confirmar ahir que l'últim grup de passatgers afectats per la fallida de Spanair, que eren a Mali i Gàmbia a l'espera d'un vol de tornada, van poder arribar a l'aeroport del Prat. Eren un centenar de ciutadans que van fer el trajecte amb un avió de Vueling, que va sortir de Bamako (Mali) i va fer escala a Banjul (Gàmbia). Els passatgers no van haver de pagar el bitllet.

stats