Sorpresa de Spotify: s'estrena a la borsa a un 25% més del preu previst

El líder de la música en 'streaming' estrena les seves accions a 165,9 dòlars

Les accions de Spotify s'han estrenat avui a borsa amb un preu de 165,9 dòlars. Els mercats celebren així la sortida del líder mundial de música en 'streaming', amb una valoració superior a la tancada en les transaccions privades de la companyia, que en les últimes setmanes s'havia situat entre els 48,93 i els 132,50 dòlars. El preu de referència per als analistes se situava en els 132 dòlars, de manera que, almenys en els primers moments de cotització, els inversors han premiat l'estrena amb una prima del 25%.

L'aparició al mercat de Spotify és singular, ja que no és una oferta pública de venda d'accions corrent. La companyia no ha articulat la seva sortida a través d'una ampliació de capital, sinó que han sortit al parquet les accions existents. 

El fet que la companyia sueca alliberi només entre un 5 i un 10% de les seves accions assegura un alt grau de volatilitat als seus títols, situació que s'afegeix a la que ja hi ha al mercat de les tecnològiques. Segons dades de 'The Wall Street Journal', Facebook, Amazon, Apple, Netflix i Alphabet (la matriu de Google) acumulen unes pèrdues de 324.000 milions de dòlars des del 16 de març. L'escàndol de Facebook, després que es revelés que s'havien utilitzat les dades de 50 milions d'usuaris amb finalitats polítiques, ha arrossegat a Nasdaq unes pèrdues del 3%.

Segons la informació facilitada per la companyia, l'aplicació sueca compta amb 159 milions d'usuaris únics, dels quals 71 milions serien 'premium', pagant la quota mensual fixada per la companyia. És el líder de la música en 'streaming' per davant d'Apple Music (36 milions d'usuaris) i Amazon Music (16 milions).

Amb la valoració que els inversors han donat a la companyia se supera folgadament el valor de 25.000 milions de dòlars previstos. 

Més continguts de