Spotify estudia restringir l'accés gratuït a la música en 'streaming'

Spotify planteja aplicar restriccions als seus continguts per aconseguir tarifes més beneficioses

Spotify, el servei líder de música en 'streaming', s'està plantejant aplicar restriccions a l'accés gratuït als continguts, en una concessió a la indústria musical per aconseguir tarifes més beneficioses. Aquest canvi podria ser una estratègia abans de la potencial sortida a borsa

Spotify vol obtenir una rebaixa substancial en els honoraris que ha d'abonar als propietaris dels drets d'autor a canvi de l'accés il·limitat dels subscriptors de pagament als seus àlbums més nous. Les negociacions dels contractes de llicència entre Spotify i les companyies Universal, Sony i Warner, entre d'altres, es podrien allargar fins a finals d'any. 

Actualment, el servei gratuït de Spotify té uns 100 milions d'usuaris, que tenen accés a la discoteca però que han de patir regulars interrupcions publicitàries (en molts casos no d'anunciants reals sinó de Spotify mateix). L'escàs nombre d'anuncis fa que els ingressos del sector de clients gratuïts sigui inferior al servei de pagament. Hi ha 30 milions de consumidors abonats que paguen 9 euros al més per accedir sense restriccions, i amb alguns serveis afegits, al catàleg musical. 

Més continguts de