INFRAESTRUCTURES
Economia 12/01/2017

El Suprem aparta Foment de la liquidació de les autopistes en fallida

El jutjat mercantil número 6 de Madrid és qui ha de pilotar el procés

Ara
2 min
El rescat de les radials de Madrid pot tenir un cost de 5.000 milions d’euros.

BarcelonaEl Tribunal de Conflictes de Jurisdicció, un organisme que depèn del Tribunal Suprem, ha decretat que el jutjat mercantil número 6 de Madrid és qui ha de pilotar el procés de liquidació de les autopistes radials en fallida.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquest organisme judicial ha rebutjat les sol·licituds del ministeri de Foment, que tenien el suport de la fiscalia i l’Advocacia de l’Estat, que demanaven que el ministeri d’Íñigo de la Serna fos l’encarregat de comandar el procediment. El tribunal, en dues sentències que publicava aquest dijous el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), dona la raó al jutge que va dictar la liquidació de les radials R-3 (Madrid-Arganda) i R-5 (Madrid-Navalcarnero), a més de la circumval·lació d’Alacant.

Aquestes són les primeres vies de peatge en fallida, però podrien caure’n més, i el rescat podria pujar a més de 5.000 milions d’euros, segons la patronal de les grans constructores Seopan, per les indemnitzacions i el pagament de la responsabilitat patrimonial de l’administració (RPA), una clàusula que preveu el pagament a les empreses concessionàries en cas de rescissió del contracte, com va passar en el cas del magatzem de gas Castor.

El ministeri argumentava que en un concurs de creditors la liquidació correspon al jutge, però en un contracte concessional, a l’administració. El jutge, per contra, va defensar, i el tribunal li dona la raó, que el jutjat té la competència “exclusiva i excloent per fixar els béns i drets de la massa activa concursal”, fins i tot la RPA. La sentència deixa clar que correspon plenament al jutge del concurs “la liquidació dels contractes civils, mercantils i laborals”.

El ministre Íñigo de la Serna ha dit que el seu departament afronta la decisió amb “cautela” perquè els contactes amb els fons d’inversió que tenen el deute de les radials “no són un tema fàcil”.

stats