AUTOMOCIÓ

Torna la incertesa a la planta de Nissan a Barcelona

L'absència de models nous a la planta de la Zona Franca posa en alerta els treballadors, que temen una nova retallada de plantilla

La producció de la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona es debilita i els models nous no arriben. Sis mesos després que l’automobilísitca anunciés que aquest estiu deixaria de fer dos dels seus models (el Pulsar i la furgoneta de passatgers NV200), la companyia manté a l’ARA que “no hi ha cap model a la vista”, però assegura que aquesta situació “no genera angoixa”, segons va explicar ahir un portaveu de l’automobilísitca.

Però l’escenari a curt termini -falta un mes perquè s’aturi la producció d’aquests nous models- ha tornat a posar en alerta els treballadors de la fàbrica, que temen que l’absència de vehicles acabi en una nova retallada de plantilla. El rebrot d’aquesta incertesa, a més, no és casual: coincideix amb l’inici de les negociacions d’un nou conveni, moment en què l’empresa i els sindicats hauran de seure per posar sobre la taula tots els condicionants actuals.

Nissan assegura que actualment no estudien cap expedient de regulació, però admet que si calgués “una sortida de gent” l’empresa optaria per “reactivar els plans de prejubilació habituals, que és el mecanisme que s’utilitza quan hi ha baixades de producció”, com apunta un portaveu de l’automobilísitca a aquest diari.

Els sindicats defensen que “no sobra ningú” i apunten que, tot i que els rumors són habituals a la planta, la por és infundada: “No tenim cap por que la companyia faci un ajustament brusc”, assegura Miguel Ángel Boiza, president del comitè d’empresa de Nissan. “El que l’empresa ens ha dit és que l’excedent de plantilla que calculen després de perdre el Pulsar i la furgoneta és d’unes 100 persones, però que es pot absorbir amb les substitucions dels temporals i les subcontractacions”, explica Boiza.

Malgrat que intenten transmetre calma, els sindicats recorden a la companyia que cal un altre model que garanteixi tots els llocs de treball a mitjà termini a la planta. De fet, calculen que actualment les instal·lacions estan infrautilitzades, ja que només treballen al 40% de la seva capacitat de producció.

Nou model a final d’any

“Les adjudicacions no arribaran fins a final d’any o principis del que ve”, explica Boiza. Fins llavors la companyia hauria demanat calma als sindicats per mantenir la bona imatge. “Ens hem de centrar en la qualitat, a fer els deures i demostrar la nostra competitivitat”, assegura un portaveu de Nissan. “Aquesta és la nostra millor carta de presentació per aconseguir més models”, adverteix.

Etiquetes

Més continguts de